حمایت مادورو از اظهارات داسیلوا درباره نسل کشی در باریکه غزه

حمایت مادورو از اظهارات داسیلوا درباره نسل کشی در باریکه غزه
سه شنبه 1 اسفند 1402 - 19:36

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از اظهارات لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، مبنی بر نسل کشی خواندن عملیات نظامی رژیم اسرائیل در باریکه غزه حمایت کرد.

العالم - آمریکا

مادورو گفت: "هیتلر هیولایی است که توسط نخبگان غربی ساخته شده است. لولا داسیلوا نیز گفت: اسرائیل همان کاری را با فلسطینی ها انجام می دهد که هیتلر با یهودیان کرد.

وی همچنین بر ضرورت "تحقق عدالت" در باریکه غزه تاکید کرد.

پیش از این، مائورو ویرا، وزیر امور خارجه برزیل، از عذرخواهی نزد دانیل سونشین، سفیر اسرائیل به خاطر اظهارات لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل درخصوص مقایسه اقدامات اسرائیل در غزه با هولوکاست، خودداری کرده بود.

به گزارش سی ان ان، وزیر امور خارجه برزیل پس از اینکه اسرائیل ، لولا داسیلوا را عنصری غیر مطلوب خوانده بود ، سفیر آن رژیم را فرا خواند.

این شبکه افزود: "در این جلسه ویرا نارضایتی خود را از نحوه برخورد با سفیر برزیل در تل آویو ابراز کرد. بر اساس گزارش ها ویرا بابت اظهارات داسیلوا عذرخواهی نکرد، بلکه موضع برزیل را تقویت کرد.

شبکه تلویزیونی i24 اسرائیل نیز گزارش داد :‌اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، فردریکو مایر سفیر برزیل را در رابطه با اظهارات لولا داسیلوا درباره درگیری در باریکه غزه "سرزنش" کرد.

پربیننده ترین خبرها