طرح رژیم اشغالگر برای ایجاد منطقه حائل اطراف باریکه غزه + فیلم

سه شنبه 1 اسفند 1402 - 23:32

خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد : موضوعی که باعث شده خانواده های اسرای اسرائیلی به بنی گانتز بگویند که نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ خانواده های اسرای اسرائیلی را دشمن خود می دانند، این است که آنها خواستار بازگرداندن فرزندان خود هستند. و این باعث عمیق شدن بحران و اختلاف در محافل سیاسی این رژیم شده است.

العالم فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: موضوع تل آویو ربطی به موضوع جنگ ندارد، یعنی در داخل رژیم اسرائیل توافقی برای ادامه جنگ وجود دارد، حتی بنی گانتز می خواهد جنگ را کامل کند و " گادی آیزنکوت "تنها کسی است که همواره درباره لزوم توقف جنگ و نتیجه بخش نبودن آن سخن می گوید، اما بقیه اعضای کابینه جنگ بر ادامه جنگ اصرار دارند و اختلاف در کابینه جنگ بر سر اولویت هاست ، یعنی اسرا در اولویت هستند یا نابودی جنبش حماس.

بنی گانتز معتقد است که آزادی اسرا در اولویت است، در حالی که اسپوتریچ، بنی گویر و حتی نتانیاهو بر این باورند که ادامه جنگ در اولویت است.

خبرنگار العالم افزود : موضوع دوم، دو نکته اصلی است که امروز در رسانه های عبری بدان اشاره شد و مورد توجه است، اولین نکته نقشه منتشر شده توسط رژیم اشغالگر اسرائیل است که کانال 12 اسرائیل درباره یک منطقه حائل اطراف باریکه غزه در عمق یک کیلومتری سخن می گوید ، به این معنی که در باریکه غزه از شمال به جنوب ، یک منطقه حائل به عمق یک کیلومتر ایجاد می شود و این منطقه کاملاً ویران خواهد شد و فلسطینی ها حق حضور در آن را نخواهند داشت و هر فلسطینی که در این منطقه حضور یابد، نابود خواهد شد.

وی گفت : دومین نکته مهم، مقاله ی در روزنامه عبری هاآرتص است با عنوان « این دولت باید بسوزد».

این مقاله حاکی است جلوگیری از اقامه نماز فلسطینی ها که دقیقا از مناطق اشغالی سال 1948 هستند - در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان به این معنی است که بنیامین نتانیاهو حکم سوزاندن اسرائیل را صادر کرده است.

این روزنامه نوشت : این تصمیم تاکید دارد که نتانیاهو تصمیمات عجیبی اتخاذ می کند که مطابق با واقعیت نیست . زیرا دست گذاشتن بر مسائل مذهبی به معنای تخریب اوضاع کرانه باختری، باریکه غزه و سرزمین های اشغالی سال 1948 است.

پربیننده ترین خبرها