در گفتگوی اختصاصی با العالم مطرح شد:

عضو جهاد اسلامی: مقاومت با قدرت تمام به روی دشمن اشغالگر در رفح می‌ایستد

عضو جهاد اسلامی: مقاومت با قدرت تمام به روی دشمن اشغالگر در رفح می‌ایستد
چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 21:06

عضو جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به همکاری و هماهنگی گروه‌های مقاومت در مسائل سیاسی و در میدان نبرد، گفت: مقاومت هرگز تسلیم باج خواهی دشمن نمی شود و با قدرت در برابر دشمن در رفح می‌ایستد.

العالم - فلسطین اشغالی

«علی ابوشاهین» از رهبران جهاد اسلامی و عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی در گفتگوی اختصاصی با العالم گفت: ‌ طی ۱۳۷ روز از جنگ غزه، دشمن صهیونیست چه دستاوردی حاصل کرده است؟ دشمن طی این ۵ ماه از این جنگ ظرفیت‌های ماشین کشتار خود را برای قتل‌عام فلسطینیان به‌کار گرفته است ولی اینک این جنگ بدون افقی روشن، پوچ و بدون اهداف دست‌نیافتنی شده است. این رژیم به رغم اینکه تمام ابزار را برای هدف قرار دادن ملت فلسطین به‌کار گرفته، هیچ دستاوردی حاصل نکرده است.

ما به اظهارات رژیم اشغالگر اعتماد نمی‌کنیم زیرا ما به جعل‌سازی‌های آن عادت کرده‌ایم

ابوشاهین در ادامه گفت: ما به اظهارات دشمن صهیونیست اعتماد نمی‌کنیم زیرا ما به روایات، ادعاها و اسطوره‌سازی‌های آن عادت کرده‌ایم و تمام موجودیت این رژیم صرفا افسانه است که بر پایه چنین دروغ‌هایی بنا شده است. واقعیت چیزی است که ثابت خواهد شد نه ادعاها و بیانیه‌های دشمن از زمان تجاوز. این سه نفر یعنی نتانیاهو، گالانت و بنی گانتز طی اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرده‌اند که به پایان جنگ نزدیک شده‌اند. حتی سخنگوی نظامی این رژیم نیز چنین لفاظی‌هایی مطرح کرد و مدعی شد که اوضاع تحت کنترل است و به زودی زیرساخت‌های مقاومت نابود خواهد شد.

رژیم اشغالگر نه توانسته کنترل امور را به دست بگیرد و نه کنترلش را تثبیت کند

ابوشاهین خاطرنشان کرد: با گذشت ۵ ماه از جنگ، دشمن صهیونیست کجاست؟! امروز همه شاهد نفوذ دوباره رژیم اشغالگر در شمال غزه و بمباران آن هستیم. این رژیم می‌گوید حملات به مواضع حماس را از سر گرفته است. زیرا همان‌طور که این رژیم اذعان می‌کند نتوانسته نه شمال و نه شهر غزه را تحت کنترل خود در آورد در حالی‌که این هدف ادعایی آن در دور نخست تجاوز و پیش از توافق آتش‌بس موقت بود. کنترل بر جنوب و بر خان‌یونس نیز از اهداف اعلام‌شده اشغالگران برای دور دوم و بعد از آتش‌بس بود که آن نیز محقق نشود و عملیات و تحرکات مقاومت گویای این واقعیت است.

آمریکا امروز یکی از طرف‌های این جنگ است

ابوشاهین خاطرنشان کرد: مقاومت متوجه دشواری این نبرد است؛ این جنگی غیر معمولی است که در کنار اسرائیل، همچنین آمریکا و انگلیس از طرف‌های آن محسوب می‌شوند. درست نیست که بگوییم مقاومت وارد جنگ ساده‌ای شده و طوری رفتار می‌کند که گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است بلکه سختی‌ها و چالش‌هایی در این نبرد وجود دارد و این نبرد نبردی نابرابر است زیرا دشمن تمام ابراز و ظرفیت‌های فنآوری و تکنولوژی را در اختیار دارد ولی ما واقعیت‌های جنگ را به مردم فلسطین اعلام می‌کنیم.

ابوشاهین به شجاعت و رشادت‌های رزمندگان فلسطینی در این جنگ اشاره و تأکید کرد این مبارزان با اراده‌ای قوی که دارند می‌توانند از مسافت صفر با دشمن بجنگند و با آن مقابله کنند و بر آن پیروز شوند و این عنصر برتری مبارز فلسطینی است که به رغم نابرابر بودن این نبرد، ولی تلفات دشمن چه در صف نظامیانش و چه تجهیزات جنگی‌اش بسیار است.

حضور فعال جهاد اسلامی در نبرد طوفان الاقصی از همان لحظات نخست

ابوشاهین یادآوری کرد که جنبش جهاد اسلامی از لحظات اول طوفان الاقصی به شکلی فعال در آن شرکت داشت که تا الان این مشارکت ادامه دارد. در گذشته اتاق عملیات مشترک نبود اما الان نوعی هماهنگی میان رزمندگان مقاومت وجود دارد.

این رهبر جهاد اسلامی تاکید کرد که دشمن تفاوتی میان گروه‌های مقاومت قائل نیست. دشمن با خوی تجاوزکارانه با مقاومت برخورد نموده و به مقدسات تعدی می کند چنانکه دشمن از ابتدای تجاوز به غزه برای رفح تصمیماتی داشت و آن را بارها بمباران کرد.

هماهنگی و همکاری جهاد و حماس در مسائل سیاسی و در میدان نبرد

این رهبر جهاد اسلامی بیان کرد که جهاد و حماس در میدان نبرد با یکدیگر رایزنی می کنند و در جبهه داخلی با یکدیگر همکاری داشته و اوضاع غزه و رفح را تحت کنترل دارند و در زمینه سیاسی نیز با یکدیگر هماهنگ هستند.حماس ستون فقرات نیروهای سیاسی فلسطینی است به طوری که به نماد مقاومت فلسطین تبدیل شده است.

وی افزود: مقاومت هرگز تسلیم باج خواهی دشمن نمی شود و با قدرت در برابر دشمن در رفح می ایستد. دشمن می خواهد با حمله به رفح تجاوزات خود را تکمیل کند اما به خاطر افکار عمومی در این زمینه محدودیت دارد.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی تاکید کرد که فلسطینیان برای شکست دادن دشمن راهی جز نبرد شرافتمندانه ندارند. روشن است که نتانیاهو نتوانست هیچ دستاورد عملیاتی یا سیاسی را محقق کند لذا می کوشد وقت کشی کند به همین دلیل با آتش بس موافقت نمی کند.

ایران همواره در کنار ملت فلسطین و مقاومت فلسطین قرار دارد

ابوشاهین درباره نقش جمهوری اسلامی ایران در نبرد با رژیم اشغالگر گفت: ما اینک در ماه شباط/ بهمن ماه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. این روز را گرامی مداریم. از همان لحظات نخست پیروزی انقلاب اسلامی، «قدس و مسئله فلسطین» اسم رمز در این انقلاب است. این یک موضع عقیدتی و ایدئولوژیک و ریشه دار در جمهوری اسلامی ایران و نه یک موضع سیاسی موقتی است و ما از این امر اطمینان خاطر داریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت فلسطین و مقاومت فلسطین قرار دارد و از آنها حمایت لجستیکی، مالی و تسلیحاتی می‌کند و آنها را تحت پوشش سیاسی قرار داده و آغوش خود را برای این مقاومت باز کرده است.

ابوشاهین ادامه داد: از همان لحظه نخست طوفان الاقصی شاهد یک حرکت مهم دیپلماتیک در وزارت خارجه ایران بودیم که تاثیری مثبت داشت. مواضع جمهور اسلامی ایران و ملت ایران همواره در حمایت و تایید و پشتیبانی از فلسطین است. این امید ماست به جمهوری اسلامی و این یک موضع راهبردی است که به اذن خدا ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها