همصدایی «کنست» با کابینه نتانیاهو در مخالفت با تشکیل کشور مستقل فلسطین

همصدایی «کنست» با کابینه نتانیاهو در مخالفت با تشکیل کشور مستقل فلسطین
چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 21:23

در پی انتشار اخباری مبنی بر تصمیم احتمالی آمریکا برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، طرحی در کابینه رژیم صهیونیستی در مخالفت با مواضع آمریکا به تصویب رسید که پارلمان رژیم نیز عصر امروز (چهارشنبه) با طرح مذکور موافقت کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کردند که کنست (پارلمان رژیم اشغالگر) با طرح پیشنهادی کابینه این رژیم مبنی بر مخالفت با هرگونه به رسمیت شناخته شدن یک طرفه کشور مستقل فلسطین موافقت کرد.

بر پایه این گزارش، ۹۹ عضو کنست به این طرح پیشنهادی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رای مثبت دادند.

در همین راستا، وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه مواضع جنجالی خود گفت تا زمانی که او در کابینه این رژیم باشد اجازه تشکیل کشور مستقل فلسطین و به رسمیت شناخته شدن آن را نخواهد داد.

تصویب مصوبه کابینه نتانیاهو در کنست اعتراض «یائیر لاپید» رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر سابق آم را به همراه داشت.

لاپید در انتقاد از نتانیاهو گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این مصوبه یک تهدید جدید را برای اسرائیل خلق کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی یکشنبه ۲۹ بهمن با طرح پیشنهادی بنیامین نتانیاهو برای مخالفت با هر گونه به رسمیت شناخته شدن یکجانبه کشور مستقل فلسطین موافقت کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که «آکسیوس» پیشتر گزارش داده بود: استراتژی واشنگتن از آغاز جنگ تا کنون بر عادی سازی احتمالی روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی به شکلی «غیرقابل برگشت» و در مقابل تشکیل یک کشور فلسطینی متمرکز بوده است.

یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفته بود، در عین حال، برخی در دولت بایدن نیز اکنون به این فکر می‌کنند که به رسمیت شناختن کشور فلسطین احتمالاً باید اولین گام در مذاکرات برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین باشد نه آخرین گام.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا از وزارتخانه تحت امر خود خواسته است گزینه‌های سیاسی جاری درباره به رسمیت شناختن احتمالی کشور فلسطین پس از جنگ غزه را از سوی آمریکا و جامعه بین‌الملل مورد بررسی قرار دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا در پی این درخواست، تاکید کرد هیچ تغییری در سیاست واشنگتن ایجاد نشده و این بازنگری بخشی از روند جاری بررسی گزینه‌های مختلف سیاسی است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها