اعتراف آمریکا به بی‌اثر بودن فشارهای نظامی بر یمن

اعتراف آمریکا به بی‌اثر بودن فشارهای نظامی بر یمن
شنبه 5 اسفند 1402 - 00:11

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داده دولت جو بایدن برای متوقف کردن حملات حوثی‌ها (انصارالله یمن) علیه کشتی‌ها در دریای سرخ با مشکل مواجه شده است.

العالم - یمن

بر اساس این گزارش، علی‌رغم آنکه آمریکا حملات گسترده‌ای علیه این گروه در هفته‌های گذشته انجام داده، یمنی‌ها زرادخانه‌های تسلیحاتی خود در داخل یمن را مستحکم کرده‌اند.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون روزپنجشنبه گفت: «می‌دانیم که حوثی‌ها زرادخانه بزرگی در اختیار دارند. آنها بسیار توانمند هستند. سلاح‌های پیشرفته‌ای دارند چون دارند از ایران به طور مرتب سلاح دریافت می‌کنند.»

به نوشته سی‌ان‌ان، مقام‌های آمریکایی در حال تلاش برای یافتن راهی جهت افزایش فشار بر یمنی‌ها هستند زیرا عده‌ای در داخل دولت بایدن می‌گویند که استفاده از زور به تنها کارساز نیست. این عده علاوه بر این خاطرنشان می‌کنند که فشار نظامی بر یمنی‌ها بیش از اندازه گران‌قیمت و غیرموثر است و مستلزم شلیک کردن موشک‌های چند میلیون دلاری به سمت پهپادها و موشک‌های ارزان‌قیمت آنها است.

در بیرون از دولت آمریکا برخی از مقام‌های سابق معتقدند که رویکرد کاخ سفید بیش از حد محافظه‌کارانه بوده و لازم است دولت بایدن به جای هدف قرار دادن انبارهای تسلیحاتی یمنی‌ها سران آنها را هدف قرار دهد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا درباره انصارالله یمن گفت: «آنها همچنان ما را شگفت‌زده می‌کنند. ما هنوز نظر درستی از اینکه چه چیزهای دیگری دارند نداریم.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها