شکایت وکلا علیه دولت آلمان به اتهام حمایت از نسل کشی در غزه

شکایت وکلا علیه دولت آلمان به اتهام حمایت از نسل کشی در غزه
شنبه 5 اسفند 1402 - 11:31

گروهی از وکلای آلمانی از طرح دعوای جنایی – به نیابت از قربانیان فلسطینی – علیه مقامات ارشد در دولت آلمان به اتهام حمایت از نسل کشی در غزه خبر دادند.

العالم - اروپا

بنابر این گزارش، وکلای آلمانی به نمایندگی از دو خانواده غزه در کنفرانس مطبوعاتی دیروز (جمعه) در برلین گفتند: از مقامات دولت آلمان به اتهام کمک و تحریک به نسل کشی علیه ملت فلسطین در غزه از طریق تجهیز اسرائیل به سلاح و صدور مجوز برای فروش تجهیزات مرتبط با سلاح شکایت می کنند.

این شکوائیه با پشتیبانی انستیتو دیپلماسی عمومی فلسطین و مرکز اروپایی حمایت حقوقی به دادگاه فدرال در ایالت کارلسروهه واقع در جنوب غرب آلمان تقدیم شده است.

یکی از این وکلا به نام نادیه سمور گفت این شکایت پس از احکام اخیر دادگاه لاهه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مطرح شده است.

وی افزود این شکایت علیه اولاف شولتز، صدر اعظم و وزرای خارجه، اقتصاد، دارایی، دفاع و دادگستری آلمان مطرح شده است زیرا این وزارتخانه ها مسئول اعطای مجوز ارسال اسلحه برای ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به غزه و نسل کشی در این منطقه زیر فشارهای سنگین محافل بین المللی است. این رژیم با طرح شکوائیه از سوی افریقای جنوبی به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه شهروندان فلسطینی برای اولین بار در دادگاه لاهه محاکمه شده است.

پربیننده ترین خبرها