کمبود غذا و دارو جان بیش از 700هزار فلسطینی را تهدید می کند

کمبود غذا و دارو جان بیش از 700هزار فلسطینی را تهدید می کند
شنبه 5 اسفند 1402 - 17:14

اداره دفاع مدنی و امداد و نجات در باریکه غزه هشدار داد که ممانعت رژیم اسرائیل از ورود غذا و دارو برای مردم محاصره شده در غزه و استان‌ شمالی این منطقه، جان بیش از 700 هزار فلسطینی را تهدید می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

محمود بصل، سخنگوی دفاع مدنی در باریکه غزه، در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: «ممانعت مداوم رژیم صهیونیستی از ورود نیازهای اولیه به ویژه مواد غذایی و ملزومات درمانی برای شهروندان محاصره شده در استان‌های غزه و شمال، جان بیش از 700 هزار شهروند فلسطینی را تهدید می‌کند.»

این بیانیه می‌افزاید: «رنج شهروندان غزه و شمال این منطقه روز به روز در حال افزایش است. همزمان با سکوت قابل تامل اعراب و جامعه بین الملل در برابر این کشتار روزانه، هزاران فلسطینی در انتظار مرگ به علت جنگ یا گرسنگی هستند.»

امروز (شنبه) در صد و چهل و یکمین روز از جنگ غزه، بمباران محورهای مختلف باریکه غزه ادامه یافت و وضعیت فاجعه‌بار انسانی فلسطینیان این منطقه روز به روز در حال وخیم شدن است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه، در تازه‌ترین آمار خود طی امروز (شنبه) اعلام کرد: «تلفات حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 29606 نفر و شمار مجروحان نیز به 69737 نفر افزایش یافته است.
به علت حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، بیشتر شهدا و مجروحان این حملات را زنان و کودکان فلسطینی تشکیل می دهند.

هنوز نزدیک به 7000 نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

پربیننده ترین خبرها