آخرین خبرها از مذاکرات «پاریس 2» در گفتگوی سخنگوی حماس با العالم

شنبه 5 اسفند 1402 - 22:55

سخنگوی جنبش حماس اظهار امیدواری کرد که در خصوص مذاکراتی (آتش بس و مبادله اسرا) که در ساعات گذشته در پاریس برگزار شد، در ساعات آینده پاسخ‌هایی را دریافت کند.

العالم - فلسطین اشغالی

جهاد طه، سخنگوی جنبش حماس در گفت وگو با شبکه خبری العالم از بیروت اظهار داشت: تا این لحظه جنبش حماس هیچ پیشنهاد یا پاسخی در خصوص جلساتی که در ساعات گذشته در پاریس برگزار شد، دریافت نکرده است و اظهار امیدواری کرد که شاید در ساعات آینده، فردا یا در عرض 48 ساعت، این جنبش پاسخ‌هایی را در این زمینه دریافت کند.

سخنگوی جنبش حماس خاطرنشان کرد: «موضع جنبش حماس در مورد توافقی که شامل شرط توقف سیاست قحطی و گرسنگی دادن فلسطینیان، عقب نشینی و آتش بس نباشد، روشن است.»

طه خاطرنشان کرد: «موضع اعلام شده از سوی رهبران جنبش حماس از زمان مذاکرات «پاریس ۱» تاکنون تغییر نکرده است. امروز جنبش حماس منتظر است که در مذاکرات «پاریس 2» چه اتفاقی خواهد افتاد و بر این اساس موضع جنبش حماس به وضوح مشخص خواهد شد.»

طاها خاطرنشان کرد: در نشست پاریس 2 موضوعاتی از سوی صهیونیست‌ها مطرح شده از جمله آزادی غیرنظامیان و اسرای بیمار صهیونیستی که در دست مقاومت فلسطین هستند.
برخی از موضوعات مورد درخواست مقاومت نیز عبارتند از لزوم عقب نشینی اشغالگران از مناطقی که به آن نفوذ کرده اند، آزادی رفت و آمد و نیز بازگشت آوارگان و ارسال کمک های دارویی و غذا برای مردم فلسطین.

پربیننده ترین خبرها