لحظه به لحظه با 142 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 142 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
يکشنبه 6 اسفند 1402 - 07:30

همزمان با حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به برخی مناطق غزه از جمله بیت لاهیا در شمال و خان‌‌یونس در جنوب نوار غزه، آمریکا و انگلیس بامداد امروز در تجاوزی جدید اهدافی را در صنعاء پایتخت یمن و برخی دیگر از استان‌های این کشور هدف قرار دادند.

جنگ رژیم صهیونیستی در باریکه غزه برای صد و چهل و دومین روز متوالی ادامه دارد و در بحبوحه ادامه بمباران های خشونت آمیز مناطق مختلف غزه به ویژه در شهرهای خان یونس و رفح، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل بار دیگر به حمله و انجام عملیات زمینی به جنوب باریکه غزه تهدید کرد.

وزارت بهداشت غزه در آخرین آمار خود اعلام کرد که تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 29 هزار و 514 شهید و 69 هزار و 616 مجروح رسیده است و این در حالی است که هنوز حدود نیم میلیون فلسطینی در شمال غزه از قحطی رنج می‌برد.

تهدیدهای رژیم اسرائیل برای انجام عملیات زمینی در رفح در مجاورت مرز با مصر، با وجود افزایش هشدارهای منطقه‌ای و بین‌المللی درباره پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی، هفته‌ها است که تشدید شده است.

در آخرین تحولات در مذاکرات آتش بس، شورای جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت هیئتی را برای تکمیل مذاکرات توافق تبادل اسرا با حماس به قطر اعزام کند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


لحظه به لحظه با 142مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:08 | بغض برنده جایزه پولیتزر برای کودکان غزه

کریس لین هجز، در نامه‌ای به کودکان غزه با صدایی بغض گرفته گفت: ما شما را ناکام گذاشتیم. این گناه وحشتناکی است که ما به دوش می‌کشیم. ما تلاش کردیم. اما به اندازه کافی تلاش نکردیم.

وی افزود: به رفح خواهیم رفت. بسیاری از ما خبرنگاران، خارج از مرز غزه خواهیم ایستاد و اعتراض خواهیم کرد. می‌نویسیم و فیملبرداری می‌کنیم. این کاری است که ما انجام می‌دهیم. زیاد نیست، اما یک اقدام است. دوباره ماجرای شما را می‌گوییم. شاید برای طلب بخشش شما کافی باشد.

فیلم

22:03 | خیابان مقابل وزارت جنگ رژیم اسرائیل مسدود شد

منابع عبری زبان اعلام کردند خانواده‌های اسرای اسرائیلی مجددا در تل آویو دست به تظاهرات زده و خیابان مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را بستند.

این منابع تاکید کردند که تظاهرات کنندگان خواستار انعقاد فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند.

فیلم

21:33 | وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:

اگر آتش‌بس موقت در غزه منعقد شود، حملات خود در شمال را تا عقب‌نشینی کامل حزب الله افزایش خواهیم داد.

20:23 | شهردار کریات‌شمونه: حزب الله به سرعت در حال پیشروی است

شهردار کریات شمونه در شمال اراضی اشغالی از شهرکنشینان خواست تا این شهر را ترک کنند زیرا حزب الله به سرعت در حال پیشروی است و ماندن در این شهر خطرناک است.

19:47 | صحنه شکار نظامیان صهیونیست در غزه به دست مبارزان فلسطینی

گروهان‌های قدس از شکار نظامی صهیونیست در جنوب منطقه الزیتون در شهر غزه به دست تک تیراندازانش خبر داد.

فیلم

18:47 | کارشناسان اسرائیلی: طرح نتانیاهو درباره «پساجنگ» قابل‌اجرا نیست

«ميخائيل ميلشتاين» کارشناس امور فلسطین در دانشگاه تل آویو در روزنامه یدیعوت آحرنوت نوشت: روز بعد از جنگ آنگونه که اسرائیلی‌ها گمان می‌کنند، نزدیک نیست. علت آن است که یحیی السنوار هنوز زنده است، جنگ در غزه ادامه دارد، ساختار نظامی حماس هنوز مقاوم است و بر شمال سیطره دارد.

«نوعا لانداو» معاون سردبیر روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز نوشت: طرح نتانیاهو برای «روز بعد از جنگ» شباهت زیادی به «روز قبل از جنگ» دارد. (جزئیات بیشتر)

18:02 | پویش‌هایی در فضای مجازی به زبان عبری راه‌افتاده است که در آن شکست‌های اشغالگران در غزه را پوشش می‌دهد، رسانه‌های عبری ادعا می‌کنند این پویش‌ها از سوی جوانان مصری رهبری می‌شود. (جزئیات بیشتر)

17:48 | تصاویری از حملات ارتش اشغالگر به کودکان آواره فلسطینی در مرز غزه و مصر

ارتش اشغالگر شماری از کودکان آواره فلسطینی که در حال بازی در مرز میان باریکه غزه و مصر بودند، هدف قرار داد.

فیلم

17:34 | درخواست ایهود باراک از تظاهرکنندگان اسرائیلی برای محاصره کنست

ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل در گفتگو با رادیو ارتش از تظاهرکنندگان خواست تا کنست را محاصره کنند.

وی افزود: باید 30 هزار شهروند کنست را به مدت 3 هفته، به صورت شبانه روز محاصره کنند. وقتی کشور تعطیل شود، نتانیاهو متوجه خواهد شد که زمان او به پایان رسیده است و دیگر کسی به او اعتمادی ندارد.

17:21 | کاغذهای سرخ به رنگ خون؛ کودکان فلسطینی در وصیت خود به ما چه می‌گویند؟! (جزئیات بیشتر)

15:54 | شهادت ۲ رزمنده حزب الله لبنان

مقاومت اسلامی لبنان در دو بیانیه جداگانه از شهادت ۲ رزمنده خود در جنوب این کشور خبر داد.

15:34 | به صدا درآمدن آژیر هشدار در کریات شمونا در شمال سرزمین‌های اشغالی

14:36 | تصاویری از درد و رنج آوارگان برای به دست آوردن آب آشامیدنی سالم در رفح.

14:04 | درگذشت نقاش مشهور فلسطینی در غزه

خانواده فتحی غبن، هنرمند و نقاش بین المللی فلسطینی در غزه خبر شهادت او را از طریق شبکه العالم اعلام کردند.

خبرنگار شبکه العالم گفت: فتحی غبن که به تازگی در غزه درگذشت، به علت شرایطی که بر این منطقه حاکم است، شهید محسوب می شود. فتحی غبن در حالی که بیمار و سالخورده بود، به علت تجاوز رژیم اشغالگر مجبور به کوچ شد و درمان او با مشکل مواجه شد. او مدتی منتظر فراهم آمدن شرایط برای سفر به خارج از غزه بود، اما این شرایط فراهم نشد و او جان سپرد. (جزئیات بیشتر)

13:52 | دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق گفت: انتقام خون‌های زیادی هنوز از آمریکا گرفته نشده است. (جزئیات بیشتر)

12:43 | حزب الله: تجمع سربازان دشمن را در مجاورت پادگان راميم با موشک هدف قرار دادیم و به اصابت مستقیم رسیدیم.

11:45 | برافراشته شدن پرچم فلسطین در میان آوار خانه هایی که توسط اشغالگران در حملات خود به باریکه غزه ویران شده است

فیلم

11:00 | ادامه تظاهرات پراکنده شهرک‌نشینان در فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو

شب گذشته صدها شهرک نشین در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند. همزمان تظاهرات دیگری در همین شهر برگزار شد؛ تظاهرات کنندگان خواستار توافق بر سر طرح تبادل اسرا و آزادی اسرای این رژیم در غزه شدند. (جزئیات بیشتر)

فیلم

10:55 | صحنه هایی از کودکان شمال غزه در حال خوردن سیب زمینی فاسد در سایه فاجعه انسانی بدتر (جزئیات بیشتر)

فیلم

09:54 | گردان شهدای الاقصی: رزمندگان ما با یاری و قدرت الهی امروز سحرگاه با نیروهای اشغالگر که با مسلسل و مواد منفجره به شهر قلقیلیه یورش بردند، درگیر شدند.

09:34 | دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که هفت کودک فلسطینی در استان‌های غزه بر اثر سوء تغذیه به شهادت رسیدند.

09:09 | کودکان غزه و شمال آن از جهان می خواهند که جنگ قحطی اسرائیل علیه آنها را متوقف کند.

فیلم

08:34 | کریس وان هولن، سناتور دموکرات آمریکایی گفت: نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را نادیده می گیرد و به تندروترین اعضای دولتش گوش می دهد. در واقع این راست افراطی است که دولت نتانیاهو را رهبری می کند و این برای اسرائیل، برای ما و برای فلسطینی ها بد است.

08:30 | رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند یک گروهبان از تیپ "غفعاتی" در نبردها در جنوب نوار غزه کشته شده و در همین حال یک افسر و دو عضو دیگر تیپ غفعاتی به شدت مجروح شده اند. به این ترتیب شمار تلفات این رژیم از 7 اکتبر به 578 کشته رسیده است.

05:26 | رسانه های فلسطینی گزارش دادند که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی غرب اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را با توپخانه بمباران کرد.

00:56 | رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی با شلیک پهپاد و شلیک توپخانه، محله‌های شرقی شهر غزه در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

00:39 | شورای جنگ رژیم اسرائیل تصمیم گرفت هیئتی را برای تکمیل مذاکرات تبادل اسرا به قطر بفرستد

به گزارش رسانه های عبری، شورای جنگی کابینه اضطراری رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت هیئتی را به قطر اعزام کند تا مذاکرات درباره توافق تبادل اسرا با حماس را تکمیل کند .

براساس این گزارش، سطح نمایندگان ارسالی کابینه رژیم صهیونیستی پایین‌تر از نمایندگانی است که پیش از این به مذاکرات پاریس فرستاده بود.

در حال تکمیل ...

پربیننده ترین خبرها