صحنه هایی از کودکان شمال غزه در حال خوردن سیب زمینی فاسد در سایه فاجعه انسانی بدتر

يکشنبه 6 اسفند 1402 - 10:54

مردم نوار غزه در نتیجه تجاوزات رژیم اشغالگر از یک فاجعه انسانی بی سابقه رنج می برند.

العالم - فلسطین اشغالی

یک کلیپ ویدیویی لحظات دردناکی از کودکان گرسنه شمال باریکه غزه را در حال خوردن سیب‌زمینی‌های گندیده به تصویر می کشد و این در حالی است که فاجعه انسانی بی‌سابقه ای ناشی از تجاوزات صهیونیست ها و محاصره تحمیلی غزه در راه است.

ویدئوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی، تعدادی از کودکان را نشان می دهد که سیب زمینی های فاسد را جمع آوری می کنند تا بخورند.

این در حالی است که هشدارها درباره گرسنگی در شمال باریکه غزه در حال افزایش است، جنگی که رژیم اشغالگر اسرائیل به عنوان جنگ قحطی با هدف قرار دادن منابع اولیه زندگی و جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه، علیه مردم فلسطین به راه انداخته است.

طبق گزارش شبکه سی ان ان، اسناد سازمان ملل و تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد که ارتش اشغالگر اسرائیل پنجم فوریه به یک کاروان کمک‌های سازمان ملل در غزه که در حال حرکت به سمت شمال باریکه غزه بود، جایی که فلسطینی‌ها در آستانه قحطی قرار دارند، تیراندازی می کند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد از هر شش کودک در شمال غزه، یک کودک با سوء تغذیه حاد مواجه است و تاکید کرد که "وضعیت به ویژه در شمال باریکه غزه بسیار خطرناک است."

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هم هشدار داده است که جمعیت شمال باریکه غزه "در آستانه قحطی" قرار دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها