وزیر دفاع یمن: آمریکا و انگلیس بدانند دوره تسلط بر دریاها گذشته است

وزیر دفاع یمن: آمریکا و انگلیس بدانند دوره تسلط بر دریاها گذشته است
يکشنبه 6 اسفند 1402 - 20:23

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گفت: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بدانند که ادعای قیمومیت بر دریاها دیگر پذیرفتنی نیست.

العالم - یمن

براساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) سرلشکر محمد ناصر العاطفی افزود: آمریکا باید معادله جدیدی که امنیت، ثبات و حاکمیت کشورها بر آب های سرزمینی خود و فلات قاره را تامین می کند بپذیرند.

وی اظهارداشت: آمریکا و دیگر کشورهای سرمایه داری متوحش و در راس آن ها انگلیس و رژیم صهیونیستی باید به وضعیت جدید دریای سرخ عادت و نفوذ و دخالت بی نهایت خود را در آن فراموش کنند.

العاطفی اضافه کرد: این کشورها باید بدانند که یمن دیگر قواعد و معادلات پیشین برای دریای سرخ، خلیج عدن و دریای عرب را نمی پذیرد و این تصمیم یمن تا زمانی که خون در رگ های ما جاری است و دستانمان روی ماشه است، تغییر نمی کند.

وی بیان کرد: تا زمانی که آمریکا اسیر خواسته های صهیونیسم است، خواسته و معادلات واشنگتن برای یمن اهمیتی ندارد و آمریکا فکر نکند که یمن دنباله رو آن است و یا اینکه یمنی ها از آن می ترسند.

وزیر دفاع دولت پیشبرد امور یمن گفت: تا زمانی که کشتار ملت فلسطین و ساکنان غزه توسط رژیم صهیونیستی ادامه داشته باشد، ما به وظیفه و ماموریت خود در قبال این رژیم عمل می کنیم.

العاطفی افزود: تا زمانی که تجاوز و کشتار بی گناهان در سرزمین های اشغالی فلسطین متوقف نشود، عملیات ما نیز متوقف نخواهد شد و این پیمانی است که بسته ایم و از آن دست برنمی داریم.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در باریکه غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

پربیننده ترین خبرها