دیدار امیرعبداللهیان با همتای اردنی و کویتی در حاشیه اجلاس ژنو

دیدار امیرعبداللهیان با همتای اردنی و کویتی در حاشیه اجلاس ژنو
دوشنبه 7 اسفند 1402 - 20:42

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در ژنو، با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن و "عبدالله علی الیحیا" وزیر امور خارجه کویت دیدار و گفتگو کرد.

العالم - ایران

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و تشکر از تلاش های دیپلماتیک اردن برای توقف جنگ علیه غزه، اوضاع فلسطین را نگران کننده دانست و با تبیین تلاش های سیاسی و دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، به پیشنهاد کشورمان برای برگزاری اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی و نیز تلاش اردن در همین راستا اشاره و اظهار امیدواری کرد که این نشست در سریعترین زمان ممکن برگزار شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبران مقاومت فلسطین در بیروت و دوحه و طرح سیاسی آنها برای دوران پساجنگ غزه، بر ضرورت حمایت جامعه جهانی از راهکار فلسطینی -فلسطینی برای اداره غزه و کرانه پساجنگ تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی‌ برای پایان نسل‌کُشی تاکید نمود.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت، قضیه فلسطین برای اردن از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

وی شرایط فلسطین را سخت و پیچیده خواند و با تبیین تلاش‌های سیاسی جاری برای دست یابی به آتش بس، گفت اوضاع در کرانه غربی نیز سخت است و شرایط بیت المقدس و مسجدالاقصی در آستانه ماه مبارک رمضان می‌تواند مستعد چالش ها و بحران‌های جدید باشد، فلذا اردن با تمام امکان، تلاش خود را برای توقف جنگ علیه غزه و مدیریت بحران ادامه خواهد داد.

وی دیدگاه‌های کشورش در خصوص راه حل سیاسی بحران فلسطین را تشریح کرد. وی همچنین مخالفت قاطع اردن را با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به کشورهای همجوار مورد تاکید قرار داد.

وی دیدگاه‌های اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان‌ ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی موضوعات دوجانبه و منطقه ای مورد تبادل نظر قرار گرفت.

هچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با "عبدالله علی الیحیا" وزیر خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها