لحظه به لحظه با 144مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 144مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
سه شنبه 8 اسفند 1402 - 08:41

جنگ علیه باریکه غزه در حالی وارد صد و چهل و چهارمین روز خود شده است که شمار شهدا به 29782 نفر و شمار زخمی‌ها به 70043 تن رسیده است.

العالم - فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی در اولین دقایق بامداد امروز سه شنبه، مناطق مختلف باریکه غزه را آماج حملات هوایی، زمینی و دریایی خود قرار داد به طوری که جنوب محله تل الهوا در غرب شهر غزه با توپخانه هدف قرار گرفت و همزمان قایقهای توپدار این رژیم، سواحل غزه را گلوله باران کردند.

اشغالگران همزمان با حملات مستمر به باریکه غزه، به مناطق مختلف کرانه باختری نیز حمله ور شدند که با مقاومت جوانان مبارز این منطقه روبرو شدند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز به مناطقی در جنوب لبنان حمله کرد.ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه، وادی السلوقی و اطراف شهرک حولا در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 144مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

15:31 |زخمی شدن 2981 نظامی اسرائیلی در غزه از آغاز جنگ

- ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه 2981 نظامی اسرائیلی و از آغاز حمله زمینی به این باریکه نیز 1421 نظامی این رژیم زخمی شدند.

- سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن 7 نظامی دیگر در نبردهای باریکه غزه خبر داد.

- دانیل هاگاری عنوان کرد که 322 نظامی وضعیت وخیمی دارند و در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

15:13 | حادثه امنیتی در غزه؛ تعداد زیادی صهیونیست کشته و زخمی شدند

- منابع عبری زبان از وقوع یک حادثه امنیتی خطرناک در نوار غزه خبر دادند.

- به گفته این منابع، در این حادثه تعداد زیادی نظامی اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

- بالگردهای اسرائیلی کشته و مجروحان را به بیمارستان‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی 1948 منتقل کردند.

1

- ارتش رژیم صهیونیستی به جزئیات این حادثه امنیتی اشاره‌ای نکرده است.

14:47 |لحظه ی تیراندازی نیروهای اشغالگرصهیونیست به سمت هزاران فلسطینی که دیروز برای دریافت کمک به خیابان الرشید در غرب شهر غزه آمده بودند

1

14:14 | اسرائیل پاسخ خود را به دادگاه لاهه ارسال کرد

- رادیو اسرائیل: تل‌آویو در پاسخ تاکید کرده که اصول حقوق بین‌الملل در غزه را نقض نکرده است.اسرائیل رسیدگی به عملیات نظامی خود در غزه را در صلاحیت دادگاه لاهه نمی‌داند و می‌گوید عملیات‌هایش به معنای نسل‌کشی در نوار غزه نیست.

13:54 | دو میلیون آواره فلسطینی در سراسر باریکه غزه در شرایط دشوار بهداشتی و انسانی زندگی می کنند

13:50 | گروهان‌های قدس تصاویری از عملیات شکار یک سرباز اسرائیلی توسط تک تیراندازِ مقاومت در خط مقدم شرق خان‌یونس منتشر کرد

1

13:34 |باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد نظامیان اشغالگر اسرائیلی در ادامه حملات به کرانه باختری 15 فلسطینی دیگر از جمله یک دختر و شماری آزاده فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

13:14 | بازداشت بیش از 10 فلسطینی دیگر در کرانه باختری

- باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد نظامیان اشغالگر اسرائیلی در ادامه حملات به کرانه باختری 15 فلسطینی دیگر از جمله یک دختر و شماری آزاده فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

2:17 |"بوعزیزی آمریکا"، عنوانی است که فعالان و کاربران عرب شبکه های اجتماعی به آرون بوشنل 25 ساله آمریکایی داده و او را به خاطر کاری که در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و نسل کشی این رژیم در غزه انجام داده است، ستوده اند.(جزئیات خبر)

12:06 | تازه‌ترین آمار شهدای غزه

- وزارت بهداشت غزه آمار جدید شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه را اعلام کرد و بر اساس آن شمار شهدا به 29 هزار و 878 و شمار مجروحان به 70 هزار و 215 نفر رسید.

11:42 | تجمع اعتراضی در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن

- اینجا همان جایی است که افسر آمریکایی در اعتراض به ادامه جنگ در غزه و حمایت آمریکا از این جنایت، خودسوزی کرد.

- این افسر به یک نماد تبدیل شده است.

1

11:35 | مقاومت اعلام کرد یک تانک مرکاوای 4 ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب محله الزیتون در شهر غزه با راکت ضدزره تاندوم هدف قرار داده و منهدم کرده است.

11:07 | وداع غم‌انگیز و دردناک با شهدای حملات شب گذشته در رفح

گالری

10:47 | رسانه‌های عبری زبان با انتشار گزارش‌هایی حیرت و شگفتی خود را از شدت گرفتن عملیات موشکی حزب الله لبنان علیه اراضی اشغالی نشان دادند.

- این رسانه‌ها اذعان کردند که حمله‌های موشکی حزب الله لبنان علیه اراضی اشغالی طی ۲۴ ساعت گذشته بسیار شدید بوده است.

- در این گزارش‌ها آمده است که نیروهای مقامت اسلامی لبنان طی ۲۴ ساعت بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده‌اند.

10:24 | روزنامه تایمز اسرائیل نوشت: «دادستان عمومی اسرائیل قصد دارد علیه مردی از بئر السبع به دلیل تهدید بنیامین نتانیاهو از طریق اپلیکیشن تیک تاک، کیفرخواست تنظیم کند.»(جزئیات خبر)

10:24 | حزب‌الله لبنان ضمن تایید حمله موشکی به پایگاه نظامی میرون، اعلام کرد این پایگاه را در چندین حمله بزرگ موشکی مورد هدف قرار داده است

10:14 | رسانه‌های عبری با انتشار فیلمی از پرتاب موشک از جنوب لبنان به پایگاه کنترل هوایی میرون ارتش اشغالگر خبر دادند

1

09:06 | گرسنگی، نور را از چشمان کودکان غزه می‌گیرد

1

08:57 | جنگ علیه باریکه غزه در حالی وارد صد و چهل و چهارمین روز خود شده است که شمار شهدا به 29782 نفر و شمار زخمی‌ها به 70043 تن رسیده است.(جزئیات بیشتر)

07:36 |شهادت دو فلسطینی در اردوگاه الفارعه

- شمار شهدای درگیری‌های بامداد امروز در اردوگاه الفارعه به دو نفر افزایش یافت.

- منابع محلی اعلام کردند احمد دراغمه فرمانده گردان طوباس در درگیری مسلحانه با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه الفارعه در جنوب طوباس به شهادت رسیده است.

07:35 | اعلام چارچوب اولیه آتش‌بس و مبادله اسرا در غزه

الجزیره به نقل از برخی منابع چارچوب اولیه آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا که رژیم صهیونیستی اخیرا در نشست پاریس با آن موافقت کرده را اعلام کرد.

منبع مذکور اشاره کرد که رژیم صهیونیستی خواستار بازگشت تدریجی آوارگان به شمال نوار غزه به استثنای کسانی شده که در سن خدمت سربازی هستند.

این رژیم همچنین درخواست حماس برای افزایش ورود کمک‌ها و خانه‌های موقت و پیش ساخته و ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین به نوار غزه را پذیرفته است.

پیشنهاد دیگر رژیم صهیونیستی استقرار نیروهایش خارج از مناطق شلوغ و پرجمعیت و توقف 8 ساعته پرواز هواپیماهای شناسایی و جاسوسی خود در آسمان نوار غزه است.

الجزیره اعلام کرد که این رژیم همچنین آزادی 400 اسیر فلسطینی از جمله برخی اسرای محکوم به حبس‌های طولانی مدت را هم پذیرفته است.

قرار است در مقابل آزادی 400 اسیر توسط "اسرائیل"، 40 اسیر زن و سالخورده اسرائیلی نیز آزاد شوند.

07:22 | پاسخ بایدن درباره زمان برقراری آتش‌بس در غزه

- جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ابراز امیداری کرد که تا دوشنبه هفته آینده آتش‌بس در نوار غزه برقرار شود.وی گفت: مشاور امنیت ملی گفته که ما به (آتش‌بس) نزدیک هستیم البته هنوز کار تمام نشده است. امیداورم که تا دوشنبه آینده آتش‌بس برقرار شود.

- دوحه پایتخت قطر دیروز دوشنبه، میزبان دور جدیدی از گفتگوها درباره آتش بس در غزه بود که با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی و نمایندگان حماس و میانجی‌هایی از قطر، مصر و آمریکا برگزار شد.

07:18 | خبرگزاری رسمی سعودی بامداد سه‌شنبه به نقل از یک مقام این کشور هرگونه دیدار میان «ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر بازرگانی عربستان با یکی از مقامات رژیم صهیونیستی را رد کرد.

- این مقام مسئول عربستانی گفت: فیلم پخش شده از این دیدار دروغین، مربوط به ایستادن وزیر بازرگانی در کنار همتای نیجریه ای خود پیش از افتتاح فعالیت سیزدهمین کنفرانس سازمان تجاری جهانی در ابوظبی امارات بود.

- این مقام سعودی اعلام کرد: موضع ثابت پادشاهی سعودی در مورد مسأله فلسطین، حمایت از ایستادگی ملت فلسطین در برابر تجاوزات و تعدی اسرائیل است.

- روزنامه «تایمز اسرائیل» مدعی شد که «نیر برکات» وزیر تجارت و صنعت رژیم صهیونیستی با «ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر تجارت عربستان در حاشیه کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی در امارات دیدار کرده است.

➖وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر اقتصاد این رژیم با یک وزیر سعودی دست و به وی کارت ویزیت داده است.

00:56 | جنگنده‌های اشغالگران حملات خشونت‌آمیزی به محله الدراج در شهر غزه انجام دادند.

00:54 | توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق شرقی دیرالبلح در مرکز باریکه غزه را بمباران کرد.

00:51 | جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ابراز امیداری کرد که تا دوشنبه هفته آینده آتش‌بس در نوار غزه برقرار شود.

پربیننده ترین خبرها