کانادا خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد

کانادا خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد
جمعه 11 اسفند 1402 - 04:19

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا با بیان اینکه کشته شدن ده‌ها فلسطینی در غزه که در انتظار کاروان کمک‌های بشردوستانه بودند یک کابوس است، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.

العالم-آمریکا

جولی پنجشنبه شب در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی و در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درخصوص جنایت اخیر صهیونیست‌ها در غزه، گفت: درباره اتفاقی که امروز (پنجشنبه) در غزه افتاد باید بگویم که فکر می‌کنم این یک کابوس است.

وی با انتقاد از رژیم صهیونیستی، این رژیم را مسئول حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی در غزه دانست و تاکید کرد: ما باید مطمئن شویم که کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه ارسال می‌شود و وقتی مردم فلسطین برای دریافت این کمک‌ها اقدام می‌کنند، از آنها محافظت می‌شود.

ده‌ها فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه کشته شدند. حماس نیروهای اسرائیلی را مقصر می‌داند که به سوی جمعیت فلسطینی تیراندازی کرده‌اند، در حالی که (رژیم) اسرائیل مدعی شد که بیشتر تلفات ناشی از ازدحام جمعیت در میان فلسطینی‌ها بوده است زیرا جمعیت به سمت کامیون‌ها هجوم آورده و آنهارا غارت کرده است.

مقامات بهداشتی غزه می‌گویند که حداقل ۱۰۴ فلسطینی بر اثر این حمله اسرائیل کشته شدند و تعداد تلفات فلسطینی‌ها در طول ۵ ماه جنگ به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها