حماس: شهادت کودکان غزه بر اثر گرسنگی، لکه ننگی بر پیشانی بشریت است

حماس: شهادت کودکان غزه بر اثر گرسنگی، لکه ننگی بر پیشانی بشریت است
جمعه 11 اسفند 1402 - 20:41

جنبش حماس تأکید کرد: شهادت کودکان در باریکه غزه بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی شدید، نشانه ناکامی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد در عمل به مسئولیت‌هایشان در حفظ جان کودکان از گرسنگی و لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد: شهادت ۱۳ کودک در استان های غزه و شمال غزه در این باریکه تحت محاصره که وزارت بهداشت فلسطین آن را تأیید کرده است، در حقیقت به منزله اعلام ناکامی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد در عمل به مسئولیت هایشان در زمینه حفظ جان کودکان از گرسنگی و لکه ننگی بر پیشانی بشریت و همچنین موضوع بی سابقه و خطرناکی در دوران معاصر است.

جنبش حماس افزود: بار دیگر از سازمان ملل متحد و نهادهای امداد رسان بین المللی می خواهیم برای نجات جان کودکان و غیر نظامیان در باریکه غزه و به ویژه استان های غزه و شمال باریکه غزه، اقدام کنند و تحت تأثیر فشارهای اشغالگران صهیونیست و جنایتکاری که با بی توجهی به قوانین بین المللی و ارزش های انسانی اقدام به کشتار و نسل کشی ملت فلسطین می کنند، قرار نگیرند.

حماس تأکید کرد: لازم است این نهادها برای جلوگیری از گرسنگی در حال گسترش در باریکه غزه از همه روش ها برای رساندن کمک های غذایی و پزشکی به مردم این منطقه بهره گیرند.

روز پنجشنبه «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه با ابراز نگرانی از شرایط بسیار اسف بار شمال باریکه غزه در اثر جلوگیری از ورود مواد غذایی و کمک های حیاتی به این منطقه، اعلام کرد که هفت کودک فلسطینی در اثر گرسنگی به شهادت رسیدند.

وی در گفت و گو با شبکه «الجزیره» با اشاره به شهادت این کودکان در بیمارستان «کمال عدوان» در شمال باریکه غزه، تاکید کرد که ممانعت از ورود کمک ها یک فرایند برنامه ریزی شده از سوی تل‌آویو برای ادامه سیاست نسل کشی است.

القدره با اشاره به مخالفت صهیونیست ها با درخواست سازمان های بین المللی برای ورود کمک ها، اعلام کرد که مراکز بهداشتی شمال باریکه غزه پس از توقف فعالیت بیمارستان کمال عدوان به طور کامل از خدمت رسانی عاجز شده اند و اکنون تعدادی کودک بستری در بخش مراقبت های ویژه، در خطر مرگ بر اثر گرسنگی هستند.

وی با این هشدار که رژیم اشغالگر، جنگی جدید به راه انداخته و آن جنگ گرسنگی دادن به ملت فلسطین است، از نهادهای بین المللی خواست که برای جلوگیری از این فاجعه انسانی در شمال باریکه غزه اقدام فوری کنند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (انروا) نیز چهارشنبه شب در بیانیه ای از تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در باریکه غزه خبر داد.

«مایکل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد متحد در امور حق غذا نیز به تازگی در گفت وگو با روزنامه «گاردین» با تاکید بر اینکه ممانعت از دسترسی به غذا جنایت جنگی است، اعلام کرد که اسرائیل به شکل عمدی فلسطینی‌ها را گرسنگی می‌دهد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها