باران و رانش زمین در پاکستان جان ۱۷ نفر را گرفت

باران و رانش زمین در پاکستان جان ۱۷ نفر را گرفت
شنبه 12 اسفند 1402 - 18:34

سیل و رانش زمین درپی بارندگی‌های شدید در شمال غرب پاکستان ۱۷ کشته و ده‌ها مصدوم برجای گذاشت و به بسیاری از واحدهای مسکونی نیز خسارت وارد کرد.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه‌های خبری پاکستان، تداوم بارش شدید باران در مناطق مختلف ایالت خیبرپختونخوا واقع در شمال غرب پاکستان وضعیت اضطراری در این ایالت ایجاد کرده است.

باران‌های سیل آسا در بخش‌های مختلف ایالت خیبرپختونخوا طی ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم ۱۷ قربانی برجای گذاشته و موجب تخریب صدها واحد مسکونی شده است.

حوادث طبیعی مربوط به باران از جمله جاری شدن سیل باعث اعلام وضعیت اضطراری در مناطق شمال پاکستان شده و مسوولان هواشناسی بارندگی‌های بیشتری را در روزهای آینده پیش بینی کرده‌اند.

شبکه‌ داون نیوز پاکستان امروز گزارش داد: بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها در ایالت بلوچستان از جمله بندر گوادر موجب تخریب صدها واحد مسکونی، مزارع و راه‌های ارتباطی در این ایالت شده است.

این‌ گزارش‌ها حاکی است که بیشتر مناطق در ایالت بلوچستان درپی بارش شدید باران دچار آب گرفتگی شده و حتی پُر شدن ظرفیت سدهای کوچک در اطراف دیگر شهرها و طغیان رودخانه‌ها مشکلات جدی را برای مردم به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا، تابستان سال گذشته سیل ویرانگر در پاکستان بیش از یک هزار و ۷۰۰ کشته برجای گذاشت و حدود ۳۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

پربیننده ترین خبرها