واکنش پاکستان به ادعای هند درباره توقیف کشتی با محموله نظامی

واکنش پاکستان به ادعای هند درباره توقیف کشتی با محموله نظامی
شنبه 12 اسفند 1402 - 22:52

پاکستان در واکنش به اقدام هند در توقیف یک کشتی که از مبدأ چین عازم بندر کراچی بود و به ادعای دهلی نو محموله این کشتی نظامی و مرتبط با فعالیت‌های موشکی بوده است، این ادعای همسایه خود را بی اساس دانست و هند را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد.

العالم - آسیا

به گزارش روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، اسلام آباد کشتی توقیف شده خود توسط هند را تجاری دانست که در حال انتقال تجهیزات صنعتی مرتبط با خودروسازی برای یک شرکت پاکستانی مستقر در شهر کراچی بود.

در بیانیه‌ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان آمده است: هند در اقدامی خودسرانه و مغایر با هنجارهای بین المللی کشتی تجاری را توقیف کرد درحالیکه گزارش‌ها در این خصوص در رسانه‌های هندی نادرست است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این بیانیه عکس العمل هند در توقیف کالاهای تجاری را محکوم کرد و افزود که نهادهای خصوصی ذیربط پیگیر موضوع هستند تا بتوانند توقیف غیرموجه کشتی تجاری را برطرف کنند.

پیش تر رسانه‌های هندی اعلام کردند که نیروهای امنیتی این‌ کشور به یک کشتی از مبدأ چین به مقصد بندر کراچی پاکستان مشکوک شده و آن را توقیف کردند. طرف هندی مدعی شد که محموله‌های این کشتی فراتر از اقلام تجاری یا صنعتی است و بیم آن می‌رود که این کشتی حامل قطعات نظامی و مرتبط با برنامه‌های موشکی پاکستان است.

اسفند ماه ۱۳۹۸ نیز دولت پاکستان ادعای مقام‌های هندی مبنی بر توقیف یک کشتی چینی که حامل ابزار ساخت موشک به مقصد پاکستان بود، را رد کرد و گفت: محموله کشتی متعلق به یک شرکت خصوصی در پاکستان بوده که هدف آن استفاده در بخش صنعتی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها