دمشق: غربی‌ها هنوز ذهنیت استعماری را رها نکرده‌اند

دمشق: غربی‌ها هنوز ذهنیت استعماری را رها نکرده‌اند
يکشنبه 13 اسفند 1402 - 22:25

وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از ذهنیت استعماری و توسعه‌طلبی کشورهای غربی در قبال سایر کشورها، گفت که وضعیت سیاسی غرب، فاجعه‌بار بوده و در حال حاضر، با تناقض غیر اخلاقی و جدایی از واقعیت همراه شده است.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت مداخلات پارلمان اروپا در امور داخلی این کشور، تأکید کرد: «ذهنیت استعماری و توسعه‌طلبی همچنان در مغز بسیاری [از سیاستمداران] در غرب حاکم است».

این واکنش دمشق به «توصیه‌های» پارلمان اروپا درباره سیاست کشورهای غربی در قبال سوریه است؛ اقدامی که سوریه از آن تحت عنوان «مداخله آشکار در امور داخلی» خود یاد کرد و گفت که طرح چنین ادعاهایی، نشانگر «وضعیت فاجعه‌بار سیاسی غرب است که همراه با تناقض غیر اخلاقی و جدایی از واقعیت است».

سوریه ضمن محکومیت هر گونه مداخله در امور داخلی خود که تحت هر عنوانی باشد، خاطر نشان کرد: «از هر کس که علیه این مصوبه توخالی رأی داده، قدردانی می‌کنیم و هر کس که به آن رأی مثبت داده، محکوم است؛ زیرا این مصوبه، مملوء از تفکرات نژادپرستانه است».

اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود، ضمن تکرار ادعای سرکوب مردم سوریه از سوی دمشق، از امضای هر گونه قراردادی توسط سوریه با تهران و مسکو، به شدت اظهار خشم و آشفتگی کرد.

این نهاد اروپایی، ضمن نادیده گرفتن نقش غرب و آمریکا در حمایتهای مستمر از گروه تروریستی داعش، ادعاهایی را علیه دولت سوریه در خصوص آواره شدن مردم این کشور مطرح کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها