جمهوریخواهان پایتخت «نیکی هیلی» را به ترامپ ترجیح دادند

جمهوریخواهان پایتخت «نیکی هیلی» را به ترامپ ترجیح دادند
دوشنبه 14 اسفند 1402 - 10:52

تنها رقیب رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا توانست با جلب نظر جمهوریخواهان واشنگتن دی سی، برای نخستین بار در یکی از رقابت های درون حزبی پیروز شود.

العالم - آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس ساعاتی پیش گزارش داد که پیروزی «نیکی هیلی» در رای‌گیری دیشب نوار پیروزی های ترامپ در انتخابات درون حزبی را قطع کرد هر چند که پیش‌بینی می‌شود در انتخابات درون حزبی فردا (سه‌شنبه بزرگ)، این چهره جنجالی در ایالات بیشتری پیروز شود.

در جریان انتخابات ۱۵ اسفند، ایالات آلاباما، آلاسکا، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه سوتا، کارولینای شمالی، اکلاهما، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت و ویرجینیا نامزد احزاب دموکرات و جمهوریخواه را انتخاب خواهند کرد.

نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل با وجود شکست های مکرر و حتی واگذاری رقابت در ایالت زادگاه خود (کارولینای جنوبی)، اعلام کرده که کماکان در کورس رقابت ها باقی خواهد ماند.

هیلی در مصاحبه با شبکه ان بی سی با تغییر موضع پیشین، به عدم تعهد خود به کمیته ملی جمهوری خواهان (RNC) برای حمایت از نامزد انتخابی این حزب اشاره کرد و گفت که از ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات حمایت نخواهد کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، واشنگتن یکی از مناطق به شدت متمایل به حزب دموکرات بوده و تنها ۲۳ هزار نفر رای دهنده قطعی جمهوریخواه در این شهر ۶۹۰ هزار نفری حضور دارند. جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ توانست ۹۲ درصد آرای این منطقه را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا، در رای گیری دیشب، حدود ۲ هزار جمهوریخواه شرکت کردند که ۶۳ درصد از آنان به هیلی و ۳۳ درصد به ترامپ رای دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها