افشای فایل صوتی از کشته شدن اسرای اسرائیلی به دست نظامیان صهیونیست

افشای فایل صوتی از کشته شدن اسرای اسرائیلی به دست نظامیان صهیونیست
دوشنبه 14 اسفند 1402 - 10:55

رسانه‌های عبری یک کلیپ صوتی را منتشر کردند که مربوط به کشته شدن اسرای صهیونیست به دست ارتش رژیم اسرائیل است و نشان می‌دهد ۲ اسیر اسرائیلی زمانی که از نظامیان صهیونیست درخواست کمک داشتند، به ضرب گلوله آنها کشته شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

درحالی که از ابتدای شروع جنگ غزه تاکنون از 5 ماه قبل گزارش‌های متعددی درباره خودزنی نظامیان صهیونیست به روش‌های مختلف منتشر شده و حتی تعدادی از اسرای اسرائیلی در غزه به دست نیروهای ارتش این رژیم کشته شده‌اند، رسانه‌های عبری یک فایل صوتی از 2 اسیر اسرائیلی منتشر کردند که به گفته ارتش صهیونیستی بعد از 65 روز اسارت در غزه «به اشتباه» از سوی نظامیان اسرائیلی کشته شدند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی ابتدا این کلیپ صوتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد 2 اسیر صهیونیست به نام‌های «آلون» و «یوتام» از داخل خانه‌ای از ارتش اسرائیل درخواست کمک می‌کردند و می‌خواستند که به سمت آنها شلیک نشود.

در این کلیپ صوتی شنیده می‌شود که آنها می‌گویند: ما زیر پله‌ها هستیم...اینجا کسی نیست....شلیک نکنید....ما اسرای اسرائیلی هستیم.... ما را نجات دهید.

به گزارش رسانه‌های عبری، دوربین کار گذاشته شده روی سگ‌های ردیاب ارتش اسرائیل صدای این اسرای اسرائیلی را ضبط کرده است و این فایل 3 روز بعد از کشته شدن آنها از نظامیان اسرائیلی، کشف شد.

«یوناتان شمریز» برادر آلون که به دست ارتش اسرائیل در غزه کشته شد، گفت: زمانی که صدای برادرم را قبل از کشته شدن او به ضرب گلوله نیروهای ارتش اسرائیل شنیدم اشک‌هایم جاری شد و خون در رگ‌هایم برای چند دقیقه بند آمد.

وی افزود که هیچ کس نباید این صدا را گوش می‌کرد اما ارتش با انتشار این اطلاعات موجب آشفتگی روحی و روانی خانواده‌های اسرا می‌شود.

«آفی شمریز» پدر آلون هم گفت که مایه تاسف است که ارتش اسرای اسرائیلی را کشته است.

این اولین باری نیست که ثابت می‌شود ارتش صهیونیستی، اسرای اسرائیلی را کشته است، زیرا قبلاً اعلام شده بود که 3 اسیر که پرچم‌های سفید برافراشته و به زبان عبری برای نظامیان صهیونیست صحبت می‌کردند، توسط نیروهای اسرائیلی کشته شدند.

نوع اجرای عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت در روز 7 اکتبر 2023 نشان می دهد، هدف حماس از اجرای این عملیات، اسیر کردن حداکثری نیروهای نظامی صهیونیست بوده است. چرا که اگر مقاومت قصد کشتار داشت در زمانی کوتاه، امکان کشتاری وسیع بدون دادن تلفات را در اختیار داشت. اما این اتفاق نیفتاد چون هدف مقاومت، گرفتن حداکثر میزان اسیر از درون سرزمین های اشغالی، برای جامه عمل پوشاندن به وعده خود، یعنی آزادی تمام اسیران فلسطینی بود.

به گزارش تسنیم، اطلاعاتی که روزنامه های صهیونیستی مثل هاآرتص و جروزالم پست، پس از حمله 7 اکتبر منتشر کردند همگی حکایت از آن داشت که ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از انتقال بیشتر اسیران صهیونیست به نوار غزه، تعداد قابل توجهی از آنها را هدف قرار داده است. متقن ترین اطلاعات در این زمینه مربوط به جشنواره موسیقی شهرک بئری است. کسانی که در جشنواره بئری حضور داشتند با شنیدن صدای تیراندازی و مطلع شدن از عملیات مقاومت از سالن جشنواره، خارج شدند. بخشی از آنها توسط نیروهای مقاومت اسیر شدند اما به ناگاه با حمله بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی مواجه شدند. در ادامه بخش قابل توجهی از آنها به سمت دشت های اطراف فرار کردند و سپس با حمله بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند تا به دست مقاومت اسیر نشوند.

در واقع ارتش اسرائیل از «پروتکل هانیبال» در این زمینه استفاده کرد. پروتکل هانیبال یکی از اصول ارتش اسرائیل است که از سال 1986 به اجرا درآمد. بر اساس این پروتکل، اگر یک نظامی به دست دشمن اسیر شد، فرماندهان اجازه دارند برای جلوگیری از اسارت وی دست به هر اقدامی بزنند، حتی اگر این اقدام، جان نظامی به اسارت درآمده را با خطر مواجه کند. از سال 1986 و بعد از اینکه چند نظامی صهیونیست توسط حزب‌الله لبنان اسیر شدند پروتکل هانیبال توسط ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از اسارت نظامیان کلید خورد و عملیاتی شد.

پربیننده ترین خبرها