افشاگری تازه واشنگتن پست درباره شمار بالای نظامیان آمریکایی کشته شده در غزه

افشاگری تازه واشنگتن پست درباره شمار بالای نظامیان آمریکایی کشته شده در غزه
دوشنبه 14 اسفند 1402 - 10:50

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به دنبال خود سوزی آرون بوشنل نظامی سابق آمریکایی در اعتراض به کشتار آمریکا درغزه، با انتشار گزارشی از مشارکت بالای نظامیان آمریکایی در جنگ غزه و تلفات بالای نظامیان این کشور در این جنگ خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه واشنگتن پست با اشاره به تعداد بالای نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ غزه که بعضی از آن‌ها دارای تابعیت اسرائیلی نیز هستند، سوالاتی را در مورد حجم مشارکت آمریکا در این جنگ ایجاد کرده است.

واشنگتن پست در این گزارش آورده است که هزاران آمریکایی و آمریکایی ـ اسرائیلی در جنگ علیه غزه شرکت دارند.

این روزنامه اشاره کرده با وجود اینکه آمریکایی‌ها کمتر از 2 درصد از جمعیت "اسرائیل" را تشکیل می‌دهند، اما 10 درصد از مجموع کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله زمینی به غزه نظامیان آمریکایی هستند.

روزنامه مذکور به نقل از سفارت آمریکا در قدس اشغالی آورده است که حداقل 23 آمریکایی که در پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی عضویت داشتند، در ماه‌های نخست جنگ در غزه کشته شدند.

واشنگتن پست با 3 خانواده آمریکایی که فرزندانشان به عنوان نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه کشته شدند، مصاحبه کرده است.

گزارش واشنگتن پست در مورد تعداد بالای کشته‌های آمریکایی جنجال گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

جیمز زعبی شخصیت آکادمیک آمریکایی که اصالتی لبنانی دارد این سوال را مطرح کرده که آیا هیچ محدودیتی در مورد مشارکت شهروندان آمریکایی در جنایات جنگی ارتشی بیگانه در غزه وجود ندارد؟

زعبی در یادداشتی در شبکه ایکس بیان کرد که شهرک‌نشینان اسرائیلی زیادی هم هستند که تابعیت آمریکایی دارند و علیه فلسطینیان دست به جنایت می‌زنند.

یک شهروند آمریکایی به نام نوال نیز در مصاحبه با واشنگتن پست گفته که هر روز بیشتر مشخص می‌شود که چرا آرون بوشنل نظامی سابق آمریکایی اقدام به خودسوزی کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز سه شنبه گذشته در گزارشی به نقل از یکی از دوستان بوشنل آورد که او اطلاعاتی محرمانه را در مورد حضور نیروهای آمریکایی در غزه برای کشتار فلسطینیان در اختیار او قرار داده است.

بسیاری از فعالان در شبکه‌های اجتماعی خواستار محاکمه آمریکایی‌هایی شدند که در جنگ در غزه مشارکت دارند.

پربیننده ترین خبرها