مخالفت کابینه جنگ رژیم اسرائیل با ۲ شرط نتانیاهو برای مذاکره با حماس

مخالفت کابینه جنگ رژیم اسرائیل با ۲ شرط نتانیاهو برای مذاکره با حماس
دوشنبه 14 اسفند 1402 - 18:14

تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه جنگ این رژیم دو شرط نخست‌وزیر برای گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به منظور ادامه مذاکرات در مورد آتش‌بس را رد کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، تلوپزیون رسمی رژیم اشغالگر طی گزارشی تصریح کرد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی 2 شرط بنیامین نتانیاهو نخست وزی این رژیم که به مانعی در برابر مذاکرات تبادل اسرا و توافق آتش بس در غزه تبدیل شده اند، مخالفت کرده است.

طبق این گزارش، کابینه جنگ شرط نتانیاهو برای حماس که شامل ارائه "فهرست اسرای اسرائیلی زنده در باریکه غزه" است، را نپذیرفته است.

کابینه جنگ با انتقاد از نتانیاهو تاکید کرد که طرح این شرط در ابتدای مذاکرات ضرورتی نداشت و این شرط‌‌ را میتوان در بخش بعدی مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار داد نه در آغاز آن؛ همانطور که در توافق قبلی صورت گرفت.

کابینه جنگ همچنین از دیگر شرط نتانیاهو مبنی بر «تعیین تعداد اسرای فلسطینی که جنبش حماس خواهان آزادی آنها در مقابل هر یک اسیر اسرائیلی است»، نیز انتقاد کرد.

این تلویزیون به نقل از یک منبع صهیونیست، که هویتش فاش نشده، افزود: هیچ دلیلی برای چنین گامی، که مذاکرات را دشوار می‌کند، وجود ندارد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر تا این لحظه از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده است.

پربیننده ترین خبرها