خوش‌رقصی مزدوران وابسته به امارات در یمن برای رژیم صهیونیستی

خوش‌رقصی مزدوران وابسته به امارات در یمن برای رژیم صهیونیستی
دوشنبه 14 اسفند 1402 - 22:45

شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب در یمن وابسته به امارات از دولت‌های آمریکا و انگلیس خواسته تا برای حمایت از کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در دریای سرخ، آنها را مسلح کنند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، روزنامه انگلیسی "ایندپندنت" تصریح کرد که مسئولان گروه شبه‌نظامی موسوم به "شورای انتقالی" در عدن ـ جنوب یمن ـ از آمریکا و انگلیس خواسته‌اند آنها را در "ائتلاف نظامی دریایی" برای حفاظت از کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم اشغالگر مشارکت دهند و نیروهای این گروه شبه‌نظامی را در جنگ علیه نیروهای مسلح یمن( انصارالله) تسلیح کنند و آنها را تحت پوشش هوایی قرار دهند.

طبق این گزارش، "عمر البیض" از فرماندهان مزدورِ همپیمان با امارات تأکید کرده که آمریکا و انگلیس مجبور نیستند خودشان در یمن دست به عملیات زمینی بزنند بلکه فقط از این گروه شبه‌نظامی در عدن حمایت تسلیحاتی و هوایی کنند تا این گروه بتواند عملیات پیشنهادی این دو کشور علیه انصارالله را انجام دهد.

به نوشته ایندپندنت، عمر البیض همچنین گفته که موثرترین راه پیش روی آمریکا و انگلیس برای مواجهه با حملات نیروهای صنعا در دریای سرخ، تسلیح شبه‌نظامیان انتقالی و حمایت هوایی از آنها جهت مشارکت‌شان در عملیات زمینی است.

جنگ غزه و تحولات در دریای سرخ، ماهیت طرف‌های یمنی را آشکار کرده و بر سرسپردگی گروه شبه‌نظامی انتقالی به ائتلاف آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی مهر تایید زده است.

ارتش یمن به منظور اعلام همبستگی با فلسطینیان ساکن باریکه غزه و در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها علیه این باریکه، اعلام کرده‌اند تا زمان متوقف شدن جنگ در غزه، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف حملات قرار خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها