صنعا برای عبور کشتی‌ها از آب‌های منطقه‌ای خود قانون تعیین می‌کند

سه شنبه 15 اسفند 1402 - 22:46

صنعا به حمایت خود از آرمان فلسطین از طریق اعمال محدودیت علیه کشتی‌هایی که به طرف فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، ادامه می‌دهد.

العالمیمن

یمن به عنوان بخشی از حمایت مستمر خود از مردم فلسطین که در معرض تجاوزات وحشیانه مداوم قرار دارند، با سلاحی که کارایی خود را ثابت کرده است، فشار بر رژیم اسرائیل و حامیان آن را برای توقف تجاوز به غزه افزایش می‌دهد. در همین راستا، صنعا اخیرا تاکید کرده که کشتی‌ها باید قبل از ورود به آب‌های یمن مجوز اداره امور دریایی یمن را داشته باشند.

مسفر النمیر وزیر ارتباطات دولت نجات ملی یمن به خبرنگار العالم گفت: این اقدام در راستای تامین امنیت کشتی‌هایی است که از منطقه عبور می‌کنند. یمن نیز برای صدور مجوز برای این کشتی ها آماده است.

شرکت امنیت دریایی امبری نیز خبر داد که یک کشتی باری با پرچم لیبریا و وابسته به «اسرائیل» در فاصله ۱۶۲ کیلومتری جنوب شرقی عدن هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور، کشتی اسرائیلی « MSC SKy » را با چند موشک در دریای عرب هدف قرار داده است.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که حملات نیروی دریایی یمن به کشتی اسرائیلی بسیار دقیق بود و مستقیم به هدف اصابت کرده است.

وی افزود: کشتی‌های جنگی آمریکایی در دریای سرخ را نیز هدف حملات موشکی و پهپادی قرار دادیم.

پربیننده ترین خبرها