دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
سه شنبه 15 اسفند 1402 - 19:02

وزیر امور خارجه با حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران

امیرعبداللهیان با تشکر از اهتمام دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به مسئله غزه و تلاشهای وی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، نسبت به وضعیت وخیم انسانی در فلسطین خاصه نوار غزه شدیدا ابراز نگرانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از دبیرکل برای اجابت فوری درخواست جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای اسلامی برای برگزاری جلسه فوق العاده شورای وزیران امور خارجه تشکر کرد.

امیرعبداللهیان مسئله فلسطین را مسئله محوری و مرکزی جهان اسلام دانست و بر ضرورت تلاش قویتر و موثرتر سازمان همکاری برای پایان دادن هر چه سریعتر به جنایت جنگی علیه ملت مظلوم فلسطین خاصه فاجعه انسانی در غزه تاکید نمود.
وی اهمیت اجلاس جاری غزه همزمان با تداوم وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه را برشمرد و تاکید کرد لازمست کشورهای اسلامی شرکت کننده در این نشست با اتخاذ تصمیمات قوی، پیام محکم و بازدارنده به رژیم صهیونیستی و حامیان آن ارسال نموده و گام های قوی برای پایان دادن به این نسل‌کُشی بیرحمانه بردارند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از روند تعامل و مشورتهای جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی بویژه تماس‌ها و رایزنی های مشترک با دبیرکل ابرار خرسندی نمود و با توجه به ابعاد و آثار مثبت حاصله، از تداوم این مشورت‌ها و همکاریها استقبال کرد.

آقای حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز با تشکر از موضع قوی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و ابتکار و نیز مشارکت وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست، به تشریح برخی تلاش‌ها و اقدامات سازمان همکاری اسلامی در خصوص تحولات فلسطین پرداخت و آمادگی خود را برای پیگیری مجدانه تصمیمات شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار داشت.

پربیننده ترین خبرها