رژیم صهیونیستی به دنبال تسلیح برخی شهروندان فلسطینی در غزه است

رژیم صهیونیستی به دنبال تسلیح برخی شهروندان فلسطینی در غزه است
شنبه 19 اسفند 1402 - 10:29

در حالی‌که گزارش‌ها از جان باختن ده‌ها فلسطینی در باریکه غزه در جریان دریافت کمک‌های غذایی ارسالی به این باریکه و تیراندازی نظامیان اشغالگر به سمت آنها حکایت دارد، گفته می شود رژیم صهیونیستی به دنبال تسلیح برخی از شهروندان فلسطینی غزه، با هدف ادعایی محافظت از کامیون‌های امدادی است.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر گزارش العالم، روزنامه عبری "اسرائیل هیوم"، روز گذشته فاش کرد که مسئولان کابینه رژیم اشغالگر در حال بررسی تسلیح برخی غیرنظامیان فلسطینی در باریکه غزه هستند. آنها می گویند که از این طریق می خواهند از کامیون‌های کمک‌رسانی به باریکه محاصره‌شده غزه محافظت کنند.
انتشار این خبر در حالی است که رژیم صهیونیستی اجازه ارسال زمینی کمک های غذایی و امدادی کشورهای مختلف به باریکه غزه را نمی دهد و به رغم فشارهای بین المللی، با بستن گذرگاه رفح ارسال کمک ها را بسیار محدود کرده است به طوری که صدها کامیون در صف انتظار پشت مرز معطل مانده اند. از سوی دیگر آمریکا به دنبال ممانعت ارسال زمینی کمک ها از سوی رژیم صهیونیستی، در حال استفاده از هواپیما و فرود برخی کمک ها با چتر در آسمان غزه است.

رزونامه صهیونیستی اسرائیل هیوم با اشاره به اینکه این غیرنظامیان ارتباطی با گروه‌های مسلح از جمله حماس نخواهند داشت، خاطرنشان کرد، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسراییل تصمیم‌گیری در این باره را به تعویق انداخته است.

دفتر نخست‌وزیر رژیم اشغالگر از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرده است.

این خبر یک هفته بعد از آن منتشر می‌شود که اشغالگران صهیونیست در اقدامی غیرانسانی و وحشیانه، شهروندان فلسطینی را که در خیابان "الرشید" در شهر غزه منتظر دریافت کمک‌های ارسالی بودند، بمباران کردند. در این جنایت دست‌کم ۱۱۴ فلسطینی و بیش از یک‌هزار نفر مجروح شدند. این جنایت واکنش شدید مقام‌های نهادهای امدادرسان را برانگیخته که ماه‌هاست از موانع بر سر کمک‌رسانی به بیش از یک میلیون آواره غیرنظامی در این باریکه ساحلی انتقاد می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها