السیسی: مصر در تلاش برای باز کردن ۲۴ ساعته گذرگاه رفح است

السیسی: مصر در تلاش برای باز کردن ۲۴ ساعته گذرگاه رفح است
شنبه 19 اسفند 1402 - 16:58

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر گفت: قاهره بر باز بودن گذرگاه رفح به طور ۲۴ ساعته با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید دارد.

العالم - مصر

به گزارش روسیا الیوم، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اظهار داشت: نباید به شهدای غزه خیانت کرد و اجازه داد فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان آواره شوند.

وی افزود: ما بر باز بودن ۲۴ ساعته گذرگاه رفح تأکید داریم اما در زمینه ورود کمک‌ها به باریکه غزه چالش‌هایی وجود دارد.

رئیس جمهور مصر همچنین گفت که کشورش تلاش می‌کند عامل ثبات و صلح باشد نه آتش افروزی.

عبدالفتاح السیسی تصریح کرد: هزینه بازسازی باریکه غزه به ۹۰ میلیارد دلار می رسد.

رئیس جمهور مصر افزود: قاهره حداکثر تلاش خود را برای حمایت از مردم غزه و تأمین کمک به آنها انجام می دهد. ما آلام مردم غزه را آلام خودمان می دانیم و از هیچ تلاشی برای برقراری آتش بس و ارسال کمک ها به این منطقه فروگذار نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شده تا محاکمه مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شود.

پربیننده ترین خبرها