حامیان فلسطین در لندن بار دیگر حماسه آفریدند

حامیان فلسطین در لندن بار دیگر حماسه آفریدند
شنبه 19 اسفند 1402 - 17:44

هزاران تن از حامیان فلسطین امروز (شنبه) به رغم فشارهای دولت «ریشی سوناک» علیه تحرکات ضد اسرائیلی در انگلیس، بار دیگر با حضور گسترده در خیابان‌های لندن حماسه آفریدند و ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند.

العالم - اروپا

شرکت کنندگان در تظاهرات امروز از ملیت‌ها و مذاهب مختلف برای بیست‌ودومین هفته متوالی در خیابان‌های لندن سرازیر شدند و شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی، پایان نظام آپارتاید، توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه سردادند.

آن‌ها ابتدا در منطقه هایدپارک واقع در مرکز لندن تجمع کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، به سمت سفارت آمریکا راهپیمایی کردند. افراد حاضر در این تظاهرات، علاوه بر پرچم فلسطین، شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته بود: «اشغال گری را متوقف کنید»، «فلسطین را آزاد کنید» و «آتش‌بس را اکنون برقرار کنید».

شرکت کنندگان که در چارچوب ابتکار راهپیمایی ملی تظاهرات می‌کردند، تاکید داشتند تا زمانی که کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین جریان دارد به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، دولت انگلیس در راستای مشروعیت‌زدایی از مخالفت با رژیم صهیونیستی و سرکوب حمایت از ملت فلسطین، درصدد است تا محدودیت‌های جدیدی را به بهانه مقابله با افراط‌گرایی وضع کند.

روبین سیمکوکس کمیسر مقابله با افراط گرایی انگلیس دیروز (جمعه) در یادداشتی جهت‌دار برای نشریه تلگراف چاپ لندن ادعا کرد که پایتخت انگلیس هر هفته و هنگام برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین، به یک مکان ممنوعه برای جامعه یهودیان تبدیل می‌شود. او بر اساس این ادعا از دولت انگلیس خواست تا از طریق وضع محدودیت‌های سختگیرانه و ارائه تعریف جدید از افراط گرایی، هرچه سریع‌تر با این مساله برخورد کند.

هفته پیش نیز ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس طی یک سخنرانی از پیش اعلام نشده، درباره تداوم تظاهرات ضد صهیونیستی در این کشور هشدار داد و مدعی شد که دمکراسی از سوی کسانی که او افراطی نامید، هدف قرار گرفته شده است. او با تکرار ادعاهای ساختگی لابی رژیم صهیونیستی درباره وحشت و پریشانی جامعه یهودیان، از نیروهایی سخن گفت که تلاش می‌کنند جامعه انگلیس را دوپاره کنند.

از سویی جیمر کلورلی وزیر کشور انگلیس طی اظهارات مشابهی ادعا کرد که حامیان فلسطین طی پنج ماه گذشته حرف خود را به کرسی نشانده‌اند و اکنون لازم است که به اعتراض‌های خود پایان دهند.

این موضع‌گیری‌ها با واکنش‌های تندی از سوی حامیان فلسطین مواجه و به دولت انگلیس هشدار داده شد که از نفرت‌پراکنی در جامعه پرهیز کند.

نوامی ویمبورن ادریسی عضو ارشد گروه موسوم به صدای یهودیان در حزب کارگر گفت: دولت انگلیس فراتر از لفاظی‌های تحریک‌آمیز، که به خودی خود خطرناک است، به ایجاد محدودیت‌های فعال علیه مخالفان اسرائیل روی آورده و از یهودیان برای اهداف سیاسی خود بهره‌برداری می‌کند.

جان ریس از پویش ائتلاف جنگ را متوقف کنید نیز موضع‌گیری‌های دولت لندن را غیرمسئولانه توصیف کرد و درباره عواقب شکاف در جامعه هشدار داد.

دولت انگلیس به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی، با چشم‌پوشی از کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین، با برقراری آتش‌بس دائم در غزه مخالف و معتقد است که چنین اقدامی باعث جسورتر شدن مقاومت فلسطین خواهد شد.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی با حمایت تمام قد غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها