رئیس اطلاعات سنای آمریکا: ممکن است حمایت‌های‌مان از اسرائیل کاسته شود

رئیس اطلاعات سنای آمریکا: ممکن است حمایت‌های‌مان از اسرائیل کاسته شود
سه شنبه 22 اسفند 1402 - 00:38

مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا عنوان کرد که اقدامات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه ممکن است به کاهش حمایت‌های واشنگتن از این رژیم منتهی شود.

العالم-آمریکا

مارک وارنر روز دوشنبه عنوان کرد که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه باعث کشته شدن بیش از ۳۰۰۰۰ فلسطینی شده است.

وارنر با اشاره به توانایی جنبش حماس در استفاده از تونل‌های زیرزمینی گفت: جنگ اسرائیل علیه حماس سختی نابودی یک نهاد غیردولتی که در میان مردم ریشه دارد را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به بی‌ثباتی‌ها در خاورمیانه عنوان کرد: مدیریت جنگی نتانیاهو ممکن است به تضعیف حمایت آمریکا از اسرائیل در دراز مدت منتهی شود.

رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا روز یکشنبه نیز در برنامه «رو در رو با ملت» شبکه سی‌بی‌اس گفت پس از برگزاری نشست‌هایی با مقامات اسرائیلی درباره جنگ غزه و با وجود ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر پایان یافتن این جنگ در سال ۲۰۲۴، تردید دارد که پایان درگیری نزدیک باشد.

وارنر گفت: «با مقامات اسرائیل دیدار داشتم و در جامعه نظامی در جامعه اطلاعاتی آن، این ایده که می‌خواهید هر مبارز حماس را از بین ببرید، گمان نمی‌کنم یک هدف واقعی باشد

این سناتور آمریکایی گفت کابینه راست افراطی نتانیاهو مجبور است قبل از نابودی شبکه تونل‌های ۳۰۰ مایلی مقاومت حماس، «امنیت ساکنان خود را در اولویت قرار دهد

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون به حملات خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد که بر اثر آن بیش از ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها