هشدار مقام اطلاعاتی آمریکا درباره تهدیدهای بلندمدت جنگ غزه

هشدار مقام اطلاعاتی آمریکا درباره تهدیدهای بلندمدت جنگ غزه
چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 09:18

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارش ارزیابی تهدید سالانه ۲۰۲۴ اظهار داشت: جنگ در غزه تهدیداتی را به همراه دارد که احتمالا برای نسل‌ها ادامه داشته باشد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از عربی ۲۱، "آوریل هاینز" مدیر اطلاعات ملی آمریکا، روز گذشته به قانونگذاران سنا گفت: جنگ غزه همچنین چالشی برای بسیاری از شرکای کلیدی عربی است که با احساسات عمومی علیه اسرائیل و ایالات متحده به دلیل کشتار و ویرانی در باریکه غزه مواجه شده‌اند ولی این کشورها واشنگتن را به عنوان میانجیگری مناسب برای پایان دادن به جنگ، پیش از گسترش آن به عمق منطقه، می‌دانند.

در این جلسه، "ویلیام برنز" مدیر سازمان اطلاعات مرکزی(‌سیا) نیز حضور داشت که از "امیدواری محتاطانه نسبت به توافق احتمالی برای آتش‌بس در غزه" سخن گفت و اظهار داشت: فکر نمی‌کنم کسی بتواند موفقیت( آتش‌بس) را تضمین کند.. اما من معتقدم که جایگزین آن ادامه رنج غیرنظامیان بی‌گناه غزه از شرایط ناامیدکننده و نیز رنج گروگان‌ها (اسیران) و خانواده‌های‌شان در سایه شرایط ناامیدکننده باشد.. این وضعیت برای همه ما یکسان است.

"تام کاتن" سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آرکانزاس، که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود از هاینز و برنز خواست ادعاهای منتقدانی که معتقدند اسرائیل با عملیات نطامی خود "مردم فلسطین را نابود می‌کند" محکوم کنند.

پربیننده ترین خبرها