حضور ناوهای جدید نیروی دریایی سپاه در رزمایش کمربند امنیتی ۲۰۲۴

حضور ناوهای جدید نیروی دریایی سپاه در رزمایش کمربند امنیتی ۲۰۲۴
چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 11:36

سینه موج‌های اقیانوس هند با ناوهای جدید سپاه پاسداران شکافته شد.

العالم - ایران

رزمایش کمربند امنیتی ۲۰۲۴ با حضور کشورهای چین، روسیه و ایران با تیراندازی به سمت اهداف تعیین شده سطحی انجام شد.

در این رزمایش ناو شهید محمودی، ناو شهید حاج قاسم سلیمانی، ناو شهید ابو مهدی المهندس و ناوچه تندر شهید توسلی و بالگردهای نیروی دریایی سپاه در کنار رزمندگان ارتش قهرمان جمهوری اسلامی مقتدرانه حضور دارند.

ناوهای جدید الحاق شده به نیروی دریایی سپاه برای اولین بار است که در این رزمایش مرکب حضور دارند و به اجرای عملیات می‌پردازند.

از ویژگی‌های ناوهای نیروی دریایی سپاه در این رزمایش قابلیت حضور در مأموریت‌های طولانی در اقیانوس‌ها، دریا مانی طولانی و حمل و استفاده از جدیدترین سلاح‌های پیشرفته تولید داخل است.

فرمانده پایگاه امام علی (علیه السلام) نیروی دریایی سپاه گفت: ما با استعداد ۳ ناو و ۲ ناوچه در این رزمایش شرکت کردیم و این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، در حال برگزاری است که سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی جهان در شمال اقیانوس هند در اضلاع این محدوده قرار دارد.

منطقه‌ای که مهمترین مرکز تردد انرژی و تجارت در دنیا است. دریادار دوم نوذری اظهار داشت، هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است که ما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای این مهم پیش قدم هستیم.

فرمانده پایگاه امام علی (علیه اسلام) افزود: در این رزمایش تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزاد سازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش بینی شده است.

پربیننده ترین خبرها