یدیعوت آحارنوت: کابوس موشکی حزب الله پایانی ندارد/ شمال به سرزمین اشباح تبدیل شده است

یدیعوت آحارنوت: کابوس موشکی حزب الله پایانی ندارد/ شمال به سرزمین اشباح تبدیل شده است
پنج‌شنبه 24 اسفند 1402 - 08:45

یک رسانه رژیم صهیونیستی به اوضاع بحرانی شهرک نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی واقع در نزدیک مرز لبنان به علت حملات شدید موشکی  مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از ملت فلسطین اذعان کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» اذعان کرد، با گذشت بیش از پنج ماه از آغاز جنگ علیه غزه، بخش های گسترده‌ای از شمال سرزمین های اشغالی به مناطق اشباح تبدیل و مشکلات ساکنان دوچندان شده است، بسیاری از شهرک‌های صهیونیست نشین خالی و راهها به علت تهدید موشکی بسته شده، گردشگری در این مناطق هم کاملا از بین رفته است.

این روزنامه به نقل از شهرک نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی نوشت: حملات موشکی حزب الله متوقف نمی شود ما خسته شده ایم و در میان موشک ها زندگی می کنیم.

این رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از «نحمان ملول» که قهوه خانه ای در بخش قدیمی شهرک «صفد» دارد، نوشت: جنگ تمامی ندارد. در «الجلیل علیا» و بلندی های جولان پنج ماه است که کارها خوابیده و از هم فروپاشیده است. احدی با این اوضاع امنیتی به اینجا نمی‌آید.

وی افزود: چند روز قبل حزب الله ده‌ها موشک به «صفد» و «میرون» شلیک کرد و آژیر خطر لحظه ای قطع نشد، کسی نمی‌داند که یک ماه بعد، اگر جنگ تمام عیار شروع شود، چه رخ خواهد داد؟ بسیار می‌ترسم. همه در هراس هستند. تحرک و آمد و شدی نیست. امکان کنار آمدن با این همه موشک و آژیر خطر نیست به ویژه که پایانی نیز ندارد.

پیشتر نیز «اوری کلنر» سرهنگ احتیاط رژیم صهیونیستی و رئیس شورای منطقه ای جولان در گفت وگو با رادیو رژیم صهیونیستی به حمله سنگین موشکی حزب الله به شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی واکنش نشان داد.

وی افزود: صبح سه شنبه دوازدهم مارس ۲۰۲۴ (۲۲ اسفندماه) شاهد حمله سنگین موشکی حزب الله به شمال (فلسطین اشغالی) بودیم. موجی از موشک‌ها در اطراف ما فرود آمد.

در همین حال، «ایتای داویدی» رییس شورای شهرک صهیونیست نشین «مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی نیز ضمن اذعان به موشکباران این مناطق از سوی مقاومت اسلامی لبنان گفت: ما در معرض حمله موشکی قرار گرفتیم، بدون اینکه هشداری در کار باشد و این در هفته گذشته هم رخ داد.

وی ادامه داد: ما اینجا بسیار نزدیک هستیم، زمان هم برای هشدار نیست. هفته گذشته آژیر خطر پس از اصابت موشک‌ها به صدا درآمدند، مسافت تا این اندازه نزدیک است. زمانی برای فرار نیست. اگر زمان حمله در مکان نامناسبی باشیم، خونمان گردن خودمان است.

تل آویو هزینه‌های سنگینی در جنگ با حزب الله می‌پردازد

با طولانی شدن جنگ در فلسطین اشغالی و ایستادگی قاطع نیروهای حزب الله لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و همچنین تداوم حمله‌های موشکی نیروهای لبنانی، رسانه‌های صهیونیستی زبان به انتقاد از این جنگ باز کردند.

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که رژیم صهیونیستی هزینه‌های سنگینی در جریان درگیری با حزب الله لبنان در جبهه شمالی می‌پردازد.

در این گزارش آمده است که از بین رفتن روند زندگی شهرک نشینان صهیونیست در منطقه‌های شمالی و خسارت‌های اقتصادی و همچنین نابودی زیرساخت‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی جزو هزینه‌هایی به شمار می‌رود که تل آویو در جنگ با حزب الله لبنان آن را می‌پردازد.

رسانه‌های صهیونیستی تاکید کردند که پایگاه میرون و مقر فرماندهی منطقه شمالی جزو زیرساخت‌های نظامی هستند که تاکنون در جریان حمله‌های حزب الله لبنان آسیب دیده اند.

پربیننده ترین خبرها