الحوثی: آمریکا با پرتاپ هوایی غذا برای اهالی غزه به دنبال فریب افکار عمومی است

الحوثی: آمریکا با پرتاپ هوایی غذا برای اهالی غزه به دنبال فریب افکار عمومی است
پنج‌شنبه 24 اسفند 1402 - 22:48

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در ازای ارسال مقدار اندکی کمک برای اهالی غزه دهها تن بمب برای قتل آنان می فرستد.

العالم - یمن

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن امروز پنجشنبه در سخنانی اظهار داشت: تعداد شهدا و مجروحان در غزه بسیار زیاد است و این برای جهانی که ادعای تمدن دارد، بسیار ننگین است.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: مسلمانان می بایست قبل از دیگران به مسئولیت خود برای یاری مردم فلسطین عمل نمایند.

وی بیان کرد: شهدای غزه فقط آمار و ارقام نیستند، بلکه جان‌های از دست رفته، زخم‌ها و رنج‌های مردمی است که با نسل کشی روبرو هستند.

رهبر جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا و کشورهای غربی و عربی مرتکب جنایت قرن می شود.

الحوثی تاکید کرد: آمریکا با جلوگیری از آتش بس و اصرار بر ادامه محاصره غزه بیش از پیش در جنایات اسرائیلی علیه مردم فلسطین مشارکت می کند.

وی تصریح کرد: واشنگتن می کوشد حق فلسطینیان در زمینه توقف تجاوز و پایان محاصره را دور بزند.

وی افزود: کمک رسانی هوایی آمریکا فقط بخش ناچیری از نیازها را برآورده می کند و هدف از آن فریب افکار عمومی به منظور ادامه دادن به جنایات در غزه است.

الحوثی همچنین گفت: آمریکا در ازای ارسال مقدار اندکی کمک برای اهالی غزه دهها تن بمب برای قتل آنان می فرستد.

وی بیان کرد: اگر مسلمانان به طور جدی از مقاومت حمایت می کردند وضع جنگ در غزه به شکل دیگری بود.

الحوثی اظهار داشت: آمریکا و کشورهای عربی شرم نمی کنند که مرگبارترین سلاح‌ها را به رژیم صهیونیستی برای قتل کودکان و زنان فلسطینی ارسال کنند.

رهبر جنبش انصارالله یمن همچنین گفت: برخی از کشورهای عربی با درج نام رزمندگان فلسطینی در فهرست تروریسم سعی در مخدوش ساختن وجهه فلسطینیان و جهادشان دارند.

او افزود: موضع اهالی غزه در زمینه حمایت از مقاومت و رزمندگان آن تغییر نکرده که این امر به خاطر انسانیت، اخلاق، بصیرت و آگاهی آنهاست.

رهبر انصارالله افزود: «کمک‌های محدودی که آمریکایی‌ها به صورت ناپسند از هوا پرتاب می‌کنند، توهین به کرامت ملت فلسطین است چرا که همزمان هزاران بمب برای کشتن مردم غزه تهیه می‌کنند.»

سید الحوثی تصریح کرد: « میان کشورهای اسلامی تنها جمهوری اسلامی ایران است که در دفاع از ملت فلسطین، سلاح در اختیار مجاهدان غزه قرار می دهد. آمریکا و کشورهای غربی از ارائه سلاح به دشمن اسرائیلی برای تکمیل جنایت نسل کشی خود در غزه خجالت نمی کشند.»

وی افزود: « برخی از کشورهای عربی برای جرم انگاری جهاد مبارزان مقاومت در غزه و جلوگیری از اهدای کمک به آنها تلاش می‌کنند و حتی هنوز هم برخی را به دلیل حمایت از آنها دستگیر می کنند.»

رهبر انصارالله تأکید کرد: «دشمن اسراییلی نه با جنایات فجیع خود به هدف شکستن اراده مردم فلسطین در غزه دست یافت و نه با میزان حمایت آمریکا.»

وی افزود: «دشمن نزدیک به نیم سال با گستردگی جنایت، ویرانی، تجاوز، گرسنگی و محاصره، نتوانست به اهداف اعلام شده خود در غزه دست یابد.»

رهبر انصارالله گفت: «مردم فلسطین همچنان به بقای خود در نوار غزه پایبند هستند، حتی اگر دشمن تلاش کرد واقعیتی غیرقابل تحمل ایجاد کند.»

سید الحوثی در انتقاد از عدم اتخاذ اقدام جدی کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایات غزه اضافه کرد: «موضعگیری بسیاری از رهبران عرب و دیگر رهبران جهان اسلام در قبال تحولات غزه در حد جایگاه برخی کشورهای غیراسلامی در آمریکای لاتین یا جاهای دیگر نبود.»

رهبر انصارالله افزود: «بربریت آمریکا که در حق مردم فلسطین دیدیم، توحشی است که ریشه در سیاست های آمریکا علیه ملت اسلامی ما دارد.»

رهبر انصارالله ادامه داد: «اگر مسلمانان پرچم جهاد فی سبیل الله را بر دوش نکشند تا با تجاوزات، وحشیگری ها و فسادهای دشمن اسرائیلی مقابله کنند... پس با چه کسی مقابله خواهند کرد؟»

سید عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: «نیروهای مسلح ما در یمن به نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از مردم فلسطین در غزه ادامه می دهند. یمن در عملیات های حمایت از مردم خود در غزه ۳۴ شهید تقدیم کرد و ما افتخار تقدیم شهدا در این نبرد مقدس را داریم.»

وی ادامه داد: «ما در یک هفته ۱۲ عملیات را با هدف قرار دادن کشتی‌ها در دو دریای سرخ و عرب و خلیج عدن انجام دادیم که این بار به سطح بی‌سابقه‌ای رسید.»

رهبر انصارالله تصریح کرد: «رویکرد جدی ما این است که دامنه عملیات خود را گسترش دهیم تا به نقاطی برسیم که دشمن هرگز انتظار آن را نخواهد داشت. این بار عملیات ما به سطح بی سابقه ای رسید و 3 عملیات به اقیانوس هند رسید.»

وی افزود: «به لطف و کمک خداوند، در حال جلوگیری از عبور کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی حتی از اقیانوس هند و آفریقای جنوبی به سمت دماغه امید نیک هستیم.»

الحوثی عنوان کرد: «این یک گام مهم، پیشرفته و بزرگ است و ما عملیات‌های خود در اقیانوس هند و آفریقای جنوبی به سمت دماغه امید نیک را آغاز کرده‌ایم.»

رهبر انصار الله یمن ادامه داد: «ما ممنوعیت عبور کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی حتی از طریق اقیانوس هند در مسیر مجاور آفریقای جنوبی به سمت اراضی اشغالی را اعلام می‌کنیم.»

سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد «آمریکا هر کاری هم بکند، نمی‌تواند ما را از پشتیبانی ملت فلسطین در غزه بازدارد.»

پربیننده ترین خبرها