لحظه به لحظه با 161مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 161مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
جمعه 25 اسفند 1402 - 08:10

حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری فلسطین درحالی امروز (جمعه) وارد 161 مین روز خود شده است که این رژیم شب گذشته جنایت هولناک دیگری را رقم زد و با هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی در میدان الکویت در غزه که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه برای رفع گرسنگی خود و خانواده‌شان بودند، بیش از 111 فلسطینی را شهید و مجروح کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد: هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی در میدان الکویت در غزه که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه برای رفع گرسنگی خود و خانواده‌شان بودند، تصمیم اشغالگران اسرائیلی برای ارتکاب جنایتی جدید و هولناک علیه فلسطینیان را نشان می‌دهد.
کشتاروزارت بهداشت غزه خاطرنشان کرد: تا این لحظه بیش از 111 شهید و مجروح به بیمارستان شفا انتقال داده شده اند و جست و جو برای یافتن اجساد دیگر شهدا و مجروحان با وجود سخت و ناگوار بودن شرایط میدانی در این منطقه، همچنان ادامه دارد.

این وزارتخانه افزود با توجه به جراحات شدید بسیاری از زخمی‌ها، هر لحظه احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.

در همین حال برخی منابع فلسطینی شمار شهدا و مجروحان را بیش از 220 نفر اعلام کرده اند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر فلسطینیانی را که در میدان الکویت در شرق غزه منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، هدف قرار داد. در این جنایت وحشیانه بیش از 60 نفر شهید و دست کم 160 نفر هم زخمی شدند.

پیش از این نیز نیروهای اسرائیلی روز پنجشنبه (10 اسفند ماه) به سمت صف انبوه جمعیت بی گناه و گرسنه در خیابان الرشید غزه و در مجاورت میدان النابلسی که منتظر دریافت کمک‌های بشر دوستانه بودند، آتش گشودند و در جریان این آتشباری یکصد و ۱۲ تن شهید و بیش از ۷۰۰ تن دیگر مجروح شدند.
جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 161مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

20:32 | سخنان هولناک یکی از نجات‌یافتگان کشتار میدان الکویت در غزه

آرد

این کیسه آغشته به خون است، متعلق به یک شهید است، خداوند او را رحمت کند، من شاهد بودم که 20 نفر منتظر دریافت کمکها بودند که گلوله بر سر آنان بارید، حتی یک نفر از آنها زنده نماند.

19:38 | گردان‌های القسام در اردوگاه طولکرم منتشر کرد: صحنه‌هایی از اجرای دو عملیات مقاومتی در ایست‌های بازرسی الطیبه و نتسانی اوز

مقاومت

18:51 | کمک‌های آمریکایی به غزه

18:09 | «پس از 18 روز 4 فرزند شهیدم را دفن کردم»

میسا العجیلی زن فلسطینی اهل خانیونس داستان شهادت 4 فرزندش در حمله پهپادی ارتش اشغالگر را روایت می کند.

او می‌گوید: به همراه دو دختر و دو پسرم در حال خروج از خانه خود بودیم. برخی اسباب و اثاثیه مانند رختحواب را با دستان خود حمل کرده بودیم که ناگهان پهپاد صهیونیستی دو موشک به سمت ما شلیک کرد.

این زن فلسطینی که خودش نیز بر اثر حمله مجروح شده بود، گفت: من اجساد کودکانم را دیدم که بر روی زمین افتاده و برخی از آنها قطعه قطعه شده بودند. اجساد آنها را حمل کردم و به انباری که در اطراف بود، منتقل کردم. و پس از 18 روز موفق شدم اجساد کودکانم را دفن کنم.

17:17 | جمعیت عظیمی از مردم یمن امروز جمعه با حضور در میدان السبعین در صنعا حمایت خود را از مردم غزه و مقاومت فلسطین اعلام کردند.

یمن

17:04 | تظاهرات مردم اردن در حمایت غزه

اردن

مردم اردن با برگزاری تظاهرات گسترده در «امان» خواستار ایجاد پل زمینی با شمال باریکه غزه به منظور رفع محاصره و شکستن جنگ گرسنگی رژیم اشغالگر علیه این باریکه شدند.

16:49 | اشغالگران تیم امداد هلال احمر را از ورود به مسجد الاقصی منع کردند

امداد

15:43 | آمار شهدای غزه به 31490 رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار قربانیان حملات ارتش اشغالگر علیه غزه به 31490 شهید و 73439 مجروح افزایش یافت.

14:27 | برگزاری اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی با حضور 80 هزار فلسطینی به رغم موانع و محدودیت های متعدد رژیم صهیونیستی

نماز

14:20 | عکس هایی از وضعیت مسجد الاقصی در آستانه برگزاری نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان

13:46 | نظامیان صهیونیست اندکی قبل از آغاز نماز جمعه در مسجدالاقصی به نصب موانع و نرده های آهنی در خیابان‌های قدس مبادرت کردند.

13:43 | اولین کشتی حامل کمکهای غذایی وارد سواحل غزه شد


کشتی کمک رسان اسپانیایی که سه روز پیش از بندری در قبرس عازم غزه شده بود امروز (جمعه) وارد سواحل فلسطین شد.

12:20 | شهادت 3 نفر دیگر در بمباران فلسطینیانِ منتظر دریافت کمک در غزه

الجزیره: پهپادهای اسرائیلی مجددا فلسطینیانی را که در غرب شهر غزه منتظر دریافت کمک بودند، بمباران کردند که بر اثر آن 3 فلسطینی شهید و 3 نفر دیگر هم مجروح شدند.

12:11 | 5 فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به شهرک حمد در خان یونس واقع در جنوب باریکه غزه به شهادت رسید

09:57 | خلاصه ای از جدیدترین جنایتگری رژیم صهیونیستی درجنگ غزه


باریکه غزه در ساعات اخیر بارها هدف حمله قرار گرفت که خلاصه این به این شرح است:

بمباران محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه و بمباران فلسطینیانِ منتظر در صف انتظار دریافت کمک در میدان الکویت در شهر غزه که بیش از 60 نفر شهید و صدها نفر هم مجروح شدند.

حمله توپخانه‌ای دشمن صهیونیستی به شمال اردوگاه النصیرات و شرق دیر البلح در مرکز باریکه غزه، همچنین در حمله توپخانه‌ای به منطقه القراره در شمال شرق خان یونس یک فلسطینی شهید و تعدادی زخمی شدند.

جنگنده‌های اسرائیلی بیت لاهیا در شمال غزه و منطقه‌ای در شهر خان یونس را نیز بمباران کردند.

08:45 | ازسرگیری کمک مالی استرالیا به آژانس آنروا


رویترز به نقل از وزارت امور خارجه استرالیا خاطرنشان کرد که این کشور ازسرگیری کمک‌های مالی خود به آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل را پس از گذشت دو ماه از تعلیق آن اعلام کرد.

07:12 | حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به حومه شمالی اردوگاه نصیرات در مرکز باریکه غزه


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها