جلوگیری از ورود هزاران نمازگزار به مسجدالاقصی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان

جلوگیری از ورود هزاران نمازگزار به مسجدالاقصی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان
جمعه 25 اسفند 1402 - 12:03

نیروهای رژیم اشغالگر از رسیدن هزاران نمازگزار به مسجد الاقصی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان جلوگیری کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، از نخستین ساعات صبح امروز صدها تن از اهالی کرانه باختری فلسطین برای ادای اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی، خود را به گذرگاه قلندیا رساندند اما به گفته منابع محلی نظامیان رژیم صهیونیستی مانع عبور شهروندان حتی سالخوردگان می شوند.
شاهدان عینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر به طور گسترده در اطراف پاسگاه های قلندیه در شمال بیت المقدس، زیتونه در شرق و بیت لحم در جنوب مستقر شدند و هزاران نمازگزار را بازگرداندند و اجازه ندادند به مسجد الاقصی برسند.

اشغالگران همچنین هزاران افسر پلیس را در کوچه‌های شهر قدیمی بیت‌المقدس، در مجاورت مسجد الاقصی و در دروازه‌های آن مستقر کردند.

روز گذشته، مقامات اشغالگر در تلاش برای اعمال کنترل بیشتر بر ورود نمازگزاران، موانع آهنی را در دروازه‌های مسجدالاقصی به ویژه در دروازه‌های ملک فیصل و الغوانمه نصب کردند.

نیروهای اشغالگر با محاصره شدید شهر قدیم بیت المقدس و مسجدالاقصی از شش ماه قبل، از ورود فلسطینیان جلوگیری کرده و ده ها حکم تبعید علیه اهالی بیت المقدس صادر کرده اند و با ایجاد محدودیت های سنی و سایر موارد، به طور گسترده از اقامه نماز آنها در مسجدالاقصی جلوگیری می کنند.

پربیننده ترین خبرها