دیوید هیرست: همه نشانه ها حاکی از شکست استراتژیک «اسرائیل» است

دیوید هیرست: همه نشانه ها حاکی از شکست استراتژیک «اسرائیل» است
شنبه 26 اسفند 1402 - 17:31

وب سایت انگلیسی میدل ایست آی با انتشار مقاله‌ای خاطرنشان کرد: «همه نشانه‌ها حاکی از شکست استراتژیک «اسرائیل» در تجاوز مستمر خود به باریکه غزه است.»

العالم - فلسطین اشغالی

دیوید هیرست سردبیر وب سایت انگلیسی میدل ایست آی در مقاله ای نوشت: در برابر کابینه اسراییل موانع بی‌شماری از جمله از دست دادن افکار عمومی غرب و نگرانی شدید حامیان آن وجود دارد.

او مقاله خود را با نگاشتن درباره فیصل الخالدی کودک فلسطینی (5 ساله) آغاز کرد که لحظاتی فاجعه‌آمیزی را سپری کرده وقتی که نظامیان اسراییلی به طرز وحشتناکی والدینش را در مقابل چشمانش به شهادت رساندند. هیرست درباره او گفت: «این پسر کوچک به گونه‌ای شروع به نقل حقایق کرد که انگار یک مرد بالغ است.»

این کودک فلسطینی در فیلم می‌گوید: «مادرم باردار بود. وقتی به مدرسه می رفتیم، نظامیان اسرائیلی وارد اتاق نشیمن شدند و به شکم مادرم شلیک کردند. او هفت ماهه باردار بود. پدر و مادرم را به راهرو بردند و جلوی چشم من به شهادت رساندند.»

حقیقت این است که 75 سال جهان غرب نسبت به جنایات اسراییل بی‌تفاوت ماند. اما این جنگ، حامیان غربی اسرائیل را وادار کرد که جنایات هولناک این رژیم را در کارزار پنج ماهه ببینند. پیشتر آن‌ها اقدامات اسراییل را عادلانه توصیف می کردند، چنانچه برنی سندرز سناتور آمریکایی پنج ماه پیش گفته بود که جنگ علیه حماس را عادلانه توصیف می کند.

وحشیگری نظامیان اسراییلی، شادمانی آنان هنگام دست زدن به کشتارهای روزانه، گرسنگی دادن به اهالی غزه، کشتار 400 فلسطینی که در صف کمک های غذایی و ... بودند، امری نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت و وقتی این جنگ متوقف شود نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

پربیننده ترین خبرها