هیات اسرائیلی به آمریکا می رود

هیات اسرائیلی به آمریکا می رود
چهارشنبه 1 فروردين 1403 - 02:15

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که ران درمر، وزیر امور راهبردی و «زاچی هانگبی»، مشاور امنیت داخلی این رژیم را برای رایزنی درباره عملیات رفح عازم واشنگتن خواهد کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

طبق بیانیه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل یکی از مقام‌های ارتش رژیم صهیونیستی که مسئول مسائل مربوط به کمک‌ های انسانی است نیز همراه این هیأت عازم آمریکا می‌شود.

این اعلامیه پس از درخواست دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای برگزاری این نشست صورت می گیرد.

دولت آمریکا بارها گفته است که هنوز هیچ طرح مشخصی از سوی اسرائیل برای حفاظت از غیرنظامیان ندیده است و این طرح پیش از حمله به رفح ضروری است.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید اعلام کرد احتمالا هفته آینده نشستی در واشنگتن میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی برای بحث در مورد گزینه های جایگزین برای تهاجم زمینی به شهر رفح در جنوب غزه برگزار می شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در تماسی تلفنی از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل خواست تا هیاتی از مقامات نظامی، اطلاعاتی و بشردوستانه را برای گفتگو درباره طرح‌های رفح به واشنگتن اعزام کند.

زمان دقیق این دیدار هنوز مشخص نیست، اما «کارین ژان پی یر» سخنگوی کاخ سفید امروز سه‌شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت این دیدار احتمالاً در اوایل هفته آینده برگزار می‌شود.

او جزئیات بیشتری در مورد اینکه چه کسی در مذاکرات شرکت خواهد کرد، ارائه نکرد اما بدون اشاره به حمایت های همه جانبه آمریکا از اسرائیل مدعی شد واشنگتن به شدت نگران گزارش قحطی در غزه است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز دوشنبه گفت که این نشست برای گرد هم آوردن مقامات در یک جا در یک لحظه حساس این جنگ انجام شده است.

او گفت: «اکنون ما واقعاً نیاز داریم که در یک جا بنشینیم و هیات ها به صورت یکپارچه دور یک میز در خصوص مسیر آینده گفتگو کنند

مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در تماس تلفنی روز دوشنبه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا موافقت کرد که یک هیات بلندپایه اسرائیلی را به واشنگتن بفرستد تا از نظر آمریکا در مورد تعقیب حماس و محافظت از غیرنظامیان آگاه شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

مذاکرات برای برقراری آتش بس دوباره در غزه و آزادی اسرا با میانجیگری قطر و مصر و مشارکت آمریکا تاکنون به نتیجه نرسیده است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرده بود که تا قبل از ماه مبارک رمضان، حماس و اسرائیل برای دور جدید آتش بس به توافق دست یابند اما این پیش بینی به واقعیت نپیوست.

پربیننده ترین خبرها