ایران - ترکمنستان؛ جدال برای حفظ صدرنشینی

ایران - ترکمنستان؛ جدال برای حفظ صدرنشینی
پنج‌شنبه 2 فروردين 1403 - 08:05

تیم های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان امروز در تهران به مصاف هم می روند.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

بنابر این گزارش، تیم های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان در دور دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می روند.

قلعه‌نویی: ترکمنستان تیم ضعیفی نیست

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ترکمنستان در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: ۴۳ روز مثل خانواده در جام ملت‌ها کنار هم بودیم و فراز و نشیب‌های زیادی تجربه کردیم. می‌توانستیم بیشتر مردم ایران را خوشحال کنیم که نشد. جام ملت‌های آسیا نشان داد که هیچ تیم ضعیفی در آسیا وجود ندارد و قطعا مقدماتی جام جهانی مهم است. سرمایه‌گذاری‌هایی که بر روی تیم‌ها صورت گرفته، باعث شده که تیم‌ها به هم نزدیک شوند.

وی ادامه داد: ترکمنستان تیم خوبی است. آنها مقابل ازبکستان تا دقایق پایانی یک بر یک بودند و مقابل هنگ‌کنگ نیز به تساوی دست پیدا کرده‌اند. با این تفاسیر ترکمنستان تیم ضعیفی نیست و ما هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم و با همه وجود بازی خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی ایران درباره شرایط تیم های آسیایی در مسیر راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۶ تصریح کرد: اختلافی که قبلا بود، الان نیست. تیم‌ها نشان دادند فوتبالشان به هم نزدیک است. سرمایه‌گذاری که کرده‌اند باعث شده تیم‌ها به هم نزدیک تر شوند. ترکمنستان مقابل ازبکستان یک بر صفر جلو بود، تا دقایق آخر یک-یک بودند و درنهایت ۳ بر یک شد. بازی دوم را مساوی کرد. پس این تیم، ضعیف نیست. هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم. با تمام قدرت می‌رویم که نتیجه خوب بگیریم و بازی خوبی انجام بدهیم.

قلعه نویی با اشاره به لیست جدید تیم ملی، عنوان کرد: تغییراتی داشتیم. نیروهای جوان تر را آوردیم که در تمرینات آنها را ببینیم. ما را به آینده دلگرم کردند ولی این جوان‌ها با شیب ملایم اضافه می‌شوند. نتیجه هربازی هم برای ما مهم است. هم دنبال تغییرات با شیب ملایم هم به دنبال نتیجه گیری خوب هستیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال تاکید کرد: ما برنامه ای به هیات رئیسه سازمان لیگ دادیم . میانگین سنی بازیکنانی که استفاده کردند ۲۶ سال بود. از بازیکنانی هم که استفاده کردیم میانگین سنی آنها ۲۶ سال بود. به هر حال من نمی توانم به همکارانم توصیه کنم که حتما جوانگرایی کنند چون فوتبال ایران نتیجه گراست و اگر رخ نداد دچار مشکل می شوند. بازیکنان دیگری همچون یاسین سلمانی در لیست نهایی ما بودند که به هر حال مصدوم شد و نتوانست در جام ملت ها حضور داشته باشد.
سرمربی ترکمنستان: سعی می‌کنیم برای ایران خطرناک باشیم

مرگن اورازوف دیروز در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان در بازی‌های انتخابی جام جهانی، با تبریک عید نوروز به ملت ایران اظهار داشت: تیم ایران قطعا تیم قدرتمندی است اما ما می‌خواهیم با یک بازی خوب، برای خودمان دستاورد داشته باشیم. برای بازی مقابل ایران آماده هستیم.

سرمربی ترکمنستان در مورد گلزنی همیشگی تیمش مقابل ایران گفت: برای فوتبال بازی کردن به اینجا آمدیم. ایران قوی است اما ما هم سعی می کنیم روی ضد حملات خطرناک باشیم. هدفمان گلزنی است و برای این کار تلاش می‌کنیم.

اورازوف در مورد کیفیت تیم ایران نیز عنوان کرد: تمام بازی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا را دیدم و آن‌ها را آنالیز کردیم. این تیم بازیکنان باکیفیتی دارد. شاید بازیکنان ما به اندازه آن‌ها با کیفیت نباشند اما ما هم بازیکنان خوب با ایده‌های تاکیتیکی خودمان را داریم و سعی می‌کنیم تلاش مضاعفی داشته باشیم.

پربیننده ترین خبرها