تشبیه جالب جنگ غزه به جنگ احزاب از سوی مفتی عمان

تشبیه جالب جنگ غزه به جنگ احزاب از سوی مفتی عمان
پنج‌شنبه 2 فروردين 1403 - 10:41

مفتی عمان رویدادهای غزه را به غزوه احزاب یا خندق تشبیه کرد، جنگی که برای مقابله با مشرکان به پیشنهاد سلمان فارسی، مسلمانان در اطراف مدینه خندق حفر کرده و به پیروزی رسیدند.

العالم-فلسطین

احمد الخلیلی مفتی سلطان نشین عمان در صفحه ایکس یا تویتر سابق خود نوشت:« آنچه برای برادرانمان در باریکه ی غزه در نتیجه ی جنایات رژيم صهیونیستی و حمایت دیگر کشورها روی می دهد، چقدر شبیه رویدادهای جنگ «احزاب» است. در آن روز دسته بندی ها کاملا متمایز شده بود و امروز هم این اتفاق افتاده است اما هراندازه دشمنان خصومت بورزند و طغیانگری کنند، مومن واقعی به یاری خداوند ایمان دارد.»

الخلیلی افزود: چه زیبنده است که ایمان خود را به وعده خداوند در ماه فضیلت و پیروزی تقویت کنیم و جانفشانی های پیامبر اکرم (ص) و یارانش را به یاد بیاوریم و چه زیباست که مومنان تمام توان خود را برای یاری برادرانمان در غزه و فلسطین به کار گیرند تا در دنیا و آخرت رستگار شوند.

غزوه خندق یا غزوه احزاب از غزوات پیامبر است که در سال پنجم هجری قمری رخ داد. این جنگ با توطئه قبیله بنی نضیر آغاز شد و قریش با تمام متحدان خود برای ریشه‌کن کردن اسلام همداستان شدند. برای مقابله با مشرکان به پیشنهاد سلمان فارسی، مسلمانان در اطراف مدینه خندق حفر کردند. این جنگ با پیروزی مسلمانان به پایان رسید و مشرکان عقب نشینی کردند.

در این جنگ حضرت علی(ع)، عمرو بن عبدود را به هلاکت رساند.

این جنگ به جنگ احزاب نیز معروف است. زیرا قبیله قریش با متحدانش از دیگر قبایل کفار عرب و یهود، برای ریشه‌کن کردن اسلام ضد پیامبر (ص) و مسلمانان همدست شدند.

پربیننده ترین خبرها