توضیح بلینکن درباره عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی

توضیح بلینکن درباره عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی
جمعه 3 فروردين 1403 - 09:53

آنتونی بلیکن وزیر خارجه آمریکا روند پیشرفت در عادی سازی روابط بین عرستان و رژیم صهیونیستی را بسیار خوب توصیف کرد.

العالم - آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی دیروز پنجشنبه با سامح شکری، همتای مصری خود در قاهره گفت: من معتقدم می‌توانیم به توافقی دست بیابیم که فرصتی تاریخی برای دو طرف (عربستان و اسرائیل) و نیر برای کل منطقه بوجود آورد.

وی افزود: ما در حال نزدیک شدن به نقطه‌ای هستیم که درچارچوب آن به توافق‌هایی درخصوص عادی‌سازی روابط بین عربستان و اسرائيل خواهیم رسید اما در عین حال نمی‌توان جدول زمانی برای این امر ترسیم کرد.

بلینکن با تاکید بر این که طرح عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل از چند ماه پیش و قبل در توفان الاقصی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد که اینک می‌توان گفت: پیشرفت بسیار خوبی طی ماه گذشته در این زمینه حاصل شده است اما همچنان باید در این خصوص کار شود ولی به طور کلی پیشرفت خوب و واقعی است.

وی افزود: تنها چند مسئله باقی مانده است که باید آمریکا و عربستان آن را حل و فصل کنند تا این توافق به دست بیاید.

یک مقام بلند پایه وزارت خارجه آمریکا ژانویه گذشته تاکید کرد که مسئله راه حل دو کشور فلسطین و اسرائيل به نظر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به مسئله ای غیر قابل مذاکره تبدیل شده است.

همچنین آمریکا به اطلاع اسرائیلی‌ها رسانده است که دیگر بحث بازگشت به قبل از 7 اکتبر مطرح نیست و اسرائیلی‌ها معتقدند که می توانند بدون پیشرفت قابل توجه درخصوص تشکیل دولت مستقل فلسطینی، با عربستانی ها به توافق برسند.

پربیننده ترین خبرها