گزارش العالم از تظاهرات فرانسوی ها برای فشار بر ماکرون در حمایت از غزه

جمعه 3 فروردين 1403 - 12:57

یک انجمن حقوقی در پاریس در اعتراض به روند مذاکرات آتش‌بس در غزه و برای فشار بر ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای پایان دادن به حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی، تظاهرات مردمی گسترده ای برگزار کرد.

العالم - اروپا

شرکت کنندگان در این تظاهرات که از میدان شتله به سمت میدان حقوق بشر پاریس جریان داشت، شعارهایی چون؛ «کودکان با بادبادک های خود در غزه آسوده خاطر بازی خواهند کرد»، «همه ی ما فلسطینی هستیم»، «کشتار در غزه باید بدون هیچ قید و شرطی متوقف گردد» و «باید آتش بس فوری در غزه برقرار شود» سر دادند.

«مارین لی کرون» از رهبران انجمن حقوق اول در پاریس، به خبرنگار العالم گفت: ما برای برقراری آتش بس فوری و بدون قید و شرط در غزه در این تظاهرات شرکت کرده‌ایم؛ نباید اجازه داد که کودکان فلسطینی هر روز به خاک و خون کشیده شوند و گرسنه بمانند؛ باید بدانیم که در غزه غذایی برای خوردن یافت نمی شود و این چیزی است که در هیچ قاموس بشری مورد پسند واقع نیست.

ژاک لدکار عضو فدراسیون بین المللی حقوق بشر در فرانسه نیز به خبرنگار العالم گفت: می‌خواهیم عامل فشار بر سیاستمداران باشیم.ما در فرانسه ماکرون را برای پایان دادن به حمایت نظامی از اسرائيل تحت فشار قرار می دهیم. کما این که به عنوان یک سازمان بایدن را تحت فشار قرار دادیم و این کاری مفید است که نتیجه خواهد داد و باعث خواهد شد که به وحشی گری اسرئیل پایان داده شود.

پربیننده ترین خبرها