سومین عامل حمله تروریستی مسکو دستگیر شد+ ویدیو

سومین عامل حمله تروریستی مسکو دستگیر شد+ ویدیو
شنبه 4 فروردين 1403 - 16:00

منابع خبری روسیه از بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو خبر دادند.

العالم ـ اروپا

بنابر این گزارش، منابع رسانه ای روسیه از جمله اسپوتنیک عربی، در حالی ساعات پیش از آفزایش آمار قربانیان حادثه تروریستی شب گذشته (جمعه) در تالار کنسرت کروکوس مسکو به ۱۴۳ نفر خبر دادند که لحظاتی پیش مقامات این کشور خبر دستگیری سومین عامل این حمله تروریستی را اعلام کردند.

به دنبال انتشار این خبر، رسانه های روسیه نیز تصاویر بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو را منتشر کردند.

سومینپیش از این رسانه ها با اعلام بازداشت دو عامل مضنون این حادثه تروریستی، با انتشار تصاویری از اعتراف تروریست بازداشت‌شده در روسیه خبر داده بودند.

در تصویر منتشر شده، فرد بازداشت شده اعتراف می‌کند که از فرماندهانش دستور داشته تمامی افراد حاضر در سالن کنسرت را بکشد.
مضنونگفته شده که این تروریست از ترکیه به روسیه آمده است.

مضنونبنابر این گزارش، خودروی رنو که مظنونان با آن متواری شده بودند، در منطقه بریانسک شناسایی و پس از تیراندازی پلیس به لاستیک آن متوقف شد.

این خودرو در ۳۷۶ کیلومتری بزرگراه کیف در نزدیکی روستای خاتسون، منطقه کاراچفسکی - در ۱۰۰ کیلومتری مرز با اوکراین متوقف شد.

یک نفر بلافاصله بعد از متوقف شدن خودرو بازداشت شد، اما بقیه سرنشینان رنو به جنگل فرار کردند و ساعتی بعد، نفر دوم هم بازداشت شد.

یک قبضه تپانچه پی ام ، خشاب اسلحه و پاسپورت اتباع تاجیکستان کشف شد.

تماس های عاملان حمله تروریستی مسکو با اوکراین

سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: در حال حاضر۱۰۷ نفر از مجروحان در بیمارستان‌ها بستری هستند. بر اساس برآوردهای اولیه ۳۲ نفر از مصدومان به صورت سرپایی تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند.

این سازمان خاطرنشان کرد، پس از این حمله تروریستی، جنایتکاران قصد داشتند از مرز روسیه با اوکراین عبور کنند و تماس‌هایی با طرف اوکراینی داشتند.

سازمان امنیت فدرال روسیه خاطرنشان کرد، سلاح‌های مورد استفاده تروریست‌ها از قبل در یک انبار آماده شده بود.

بنابر این گزارش، منابع روسی دیشب (جمعه 3 فروردین 1403) با انتشار تصاویری گزارش دادند که دستکم سه مرد نقابدار در تالار منطقه کورکاس با سلاح‌های خودکار به سمت جمعیت تیراندازی کردند که در نتیجه ی این عملیات تروریستی تاکنون 143 تن کشته و ده ها نفر نیز زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها