لحظه به لحظه با 170مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/ تجاوز نظامیان اشغالگر به زنان فلسطینی در بیمارستان شفا

لحظه به لحظه با 170مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/ تجاوز نظامیان اشغالگر به زنان فلسطینی در بیمارستان شفا
يکشنبه 5 فروردين 1403 - 08:36

حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری فلسطین درحالی امروز (یکشنبه) وارد 170 مین روز خود شده است که منابع خبری از فجایع تازه ای از سوی نیروهای این رژیم در حمله به بیمارستان شفا غزه و تجاوز به زنان فلسطینی در این بیمارستان خبر داده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، الجزیره به نقل از افراد حاضر در بیمارستان شفا در باریکه غزه گزارش داد ‏نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه به دنبال ورود به بیمارستان پس از تجاوز دسته جمعی به زنان فلسطینی که در این بیمارستان پناه گرفته بودند، آن‌ها را به قتل رساندند.

یکی از زنان محاصره شده در بیمارستان شفا نیز گفته صهیونیست‌های جنایتکار به تعدادی از زنان در این بیمارستان تجاوز کرده سپس آن‌ها را به شهادت رساندند.
از سوی دیگر، منابع فلسطینی از حملات هوایی و زمینی سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب شهر خان یونس در جنوب باریکه غزه خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که ارتش صهیونیستی طی ساعات اخیر بیش از 40 مرتبه شهر خان یونس را بمباران کرده و همزمان حرکت خودروهای زرهی به سمت برخی مناطق نیز ادامه دارد.

همچنین درگیری‌های بسیار شدیدی بین مقاومت و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شهر خان یونس به ویژه در اطراف بیمارستان ناصر گزارش شده است.

منابع حاضر در بیمارستان ناصر از حضور نیروهای کماندوی اسرائیلی در محوطه بیمارستان و شلیک گسترده منور در آسمان این منطقه خبر دادند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 170مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:55 |‌تصاویری از اقامه نماز عشا و تراویح در مسجد الاقصی

1

22:16 |‌سازمان ملل: اسرائیل دیگر اجازه انتقال غذا به شمال غزه را نمی‌دهد

فیلیپ لازارینی رئیس آنروا (نهاد سازمان ملل در امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) گفت که رژیم اسرائیل به سازمان ملل اطلاع داده است که دیگر کاروان‌های غذایی این آژانس به شمال غزه را تایید نخواهد کرد.

22:12 |‌ مسئول سابق اسرائیلی: ابزار کافی برای نجات گروگان‌ها نداریم

-جروزالم پست به نقل از «یوسی عمروسی» مسئول ارشد سابق در شاباک: ابزار کافی برای نجات گروگان‌ها نداریم. اینکه حملات در کرانه باختری و قدس را به صفر برسانیم، غیرممکن است.

22:10 |‌ تصاویری از حمله نظامیان اشغالگر به کمیته‌های توزیع کمک‌های بشردوستانه در میدان الکویت در غزه

1

21:42 |‌آخرین تحولات بیمارستان الامل در خانیونس به دنبال حمله اشغالگران؛هلال احمر فلسطین:

- ارتباط با کارکنان ما در داخل بیمارستان الامل در خانیونس به دلیل قطع شدن خدمات ارتباطی بی‌سیم قطع شد.

- آوارگان و بیمارانی که می‌توانستند حرکت کنند، از بیمارستان خارج شدند و به سمت منطقه المواصی در غرب خان‌یونس فرستاده شدند.

- در حال حاضر کارکنان بیمارستان، 9 بیمار، 10 نفر از همراهان آنها و یک خانواده آواره با فرزندان دارای شرایط خاص در بیمارستان باقی مانده‌اند.

- خودروهای نظامی اشغالگران تمام ورودی‌های بیمارستان را کاملا احاطه کرده‌اند و از خروج هر یک از کارکنانی که در حال حاضر در بیمارستان حضور دارند، جلوگیری می‌کنند.

21:21 |‌حمله مجدد رژیم اسرائیل به فلسطینی‌های منتظر کمک

در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به صف دریافت‌کنندگان کمک‌ها در میدان الکویت در غزه دستکم 2 نفر شهید شدند.

21:10 |‌یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل بدون تایید آمریکا به رفح حمله نخواهد کرد و نبرد علیه حزب الله را به یک جنگ همه‌جانبه گسترش نخواهد داد.»(جزئیات بیشتر)

20:22 |‌فعالان ایرلندی با حضور در یکی از فروشگاه‌های کشور از مشتریان خواستند تا کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند.

وی افزود: زنان و مردان و کودکان در غزه در همین لحظه بر اثر گرسنگی در حال مرگ هستند. به این خاطر ما دست به این اعتراض می‌زنیم و از مردم می‌خواهیم تا کالاهای اسرائیلی را خریداری نکنند. همچنین از صاحبان فروشگاه سنسبری می‌خواهیم تا این کالاها را از فروشگاه خود حذف کنند.

1

20:06 |‌جمعیت هلال احمر الجزایر امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «به دستور عبدالمجید التبون رئیس جمهور این کشور، هلال احمر الجزایر ارسال 150 تن کمک‌های بشردوستانه به برادران فلسطینی از طریق پایگاه نظامی بوفاریک در ایالت بلیدا (35 کیلومتری جنوب پایتخت) را آغاز کرد».

گالری

19:37 |‌ آمادگی کشتی حامل کمک‌های انسانی لیبی برای حرکت به سمت غزه (جزئیات خبر)

1

19:26 |‌حزب الله: یک یگان اسرائیلی را در داخل پایگاه المرج در جنوب لبنان هدف قرار دادیم که به کشته و زخمی شدن نظامیان اشغالگر منجر شد.

1

18:38 |‌دعا برای مردم غزه و فلسطین از داخل مسجد الحرام: «خدایا برادران ما در فلسطین را یاری بفرما.»

1

18:30 |‌ درگیری‌های شدید در اطراف بیمارستان الشفا در غزه

1

18:12 |‌ روایت تکان‌دهنده یکی از نجات‌یافتگان از عملیات ترور در بیمارستان الشفا

- صهیونیست‌ها ابتدا به ما گفتند که آسیبی به شما نمی‌رسانیم و می‌توانید خارج شوید و به سمت جنوب بروید. به محض اینکه بلند شدیم شروع به تیراندازی کردند. ما ناچار شدیم سر خود را خم کنیم. یک نفر به محض اینکه سرش را بلند کرد. گلوله به سر او اصابت کرد و خون او به سر و صورت من پاشید. ما 9 نفر بودیم. پدر و برادرم یوسف شهید شدند. پدرم قبل از شهادت به آرامی تشهد را خواند و به من گفت: «پسرم اگر می توانی فرار کن».

1

15:13 |‌ رئیس موساد و رئیس سی‌آی‌ای دوحه را ترک کردند

یک منبع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفت: بیل برنز، رئیس سازمان سی‌آی‌ای و دیوید بارنیا، رئیس موساد، پس از شرکت در مذاکرات آتش‌بس در غزه ، شامگاه شنبه دوحه را ترک کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد که مذاکرات «بر جزئیات و مبادله اسیران» متمرکز بوده و «تیم‌های فنی همچنان در دوحه هستند».

رسانه‌های اسرائیلی خاطرنشان کردند که این باور در «اسرائیل» حاکم است که پاسخ حماس به پیشنهادات مربوط به توافق ظرف 48 ساعت ارائه خواهد شد.

16:55 |‌ روایت یک زن فلسطینی از جنایات صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان الشفا

ما در خانه‌های خود بودیم که نظامیان صهیونیست و تانک‌های اشغالگران به ما حمله کردند و ما را از خانه بیرون کردند. مردان را به قتل رساندند و به ما گفتند به جنوب بروید. خیابان‌ها پر از پیکر شهدا بود.

1

16:40 |‌ یورش مجدد اشغالگران به بیمارستان ناصر و بیمارستان الامل در خانیونس

نظامیان اشغالگر امروز یکشنبه حملاتی جدید علیه بیمارستان ناصر و بیمارستان الامل در خانیونس آغاز کردند؛ این در حالی است که هشدارها درباره وقوع جنایاتی جدید توسط اشغالگران علیه کادر پزشکی و بیماران در راهروهای این دو بیمارستان بالا گرفته است.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست با یورش به بیمارستان ناصر و بیمارستان الامل در خان یونس در جنوب باریکه غزه، اقدام به تیراندازی شدید کردند.

هشدار درباره وقوع جنایتی جدید/ شهادت یک آواره فلسطینی در بیمارستان الامل

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که یکی از آوارگان در بیمارستان الامل در خانیونس از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان اشغالگر قرار گرفت و به شهادت رسید.

جمعیت هلال احمر فلسطین هشدار داد که با یورش مجدد ارتش اشغالگر به بیمارستان ناصر و بیمارستان الامل در خانیونس، جنایاتی جدید علیه کادر پزشکی و بیماران در این دو بیمارستان به وقوع خواهد پیوست.

15:57 |‌ رژیم صهیونیستی یک خودرو در شهرک الصویری در البقاع غربی را هدف حمله پهپادی قرار داد.

یک منبع پزشکی اعلام کرد که شهروند دارای تابعیت سوریه که در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شهرک الصویری در شرق لبنان مجروح شده بود، به شهادت رسید.

1

14:21 |‌ گردان طوباس صحنه هایی از انفجار یک بولدوزر نظامی نیروهای اشغالگر را منتشر کرد

1

13:51 |‌دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه از دبیرکل سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا خواست از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در در غزه جلوگیری کنند. نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند.(جزییات بیشتر)

12:15 |‌ شمار شهدای غزه به 32 هزار و 226 نفر افزایش یافت
وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: تعداد شهدای حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از 7 اکتبر (15 فروردین / آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا کنون به 32226 نفر و مجروحان به 74518 نفر رسید.(جزییات بیشتر)

11:57 |‌ گزارش شوکه کننده از تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی با زیر نویس فارسی
در این گزارش شبکه خبری الجزیره به نقل از افراد داخل بیمارستان شفا در باریکه غزه خاطرنشان می کند که نیروهای ارتش صهیونیستی درغزه وارد بیمارستان شفا شدند و پس از تجاوز دسته جمعی به زنان پناهنده حاضر در این بیمارستان آنها را به قتل رساندند.

1

11:46 |‌ مستندی که توطئه شوم شهرک نشینان صهیونیست را برملا کرد
یک شبکه تلویزیونی عبری زبان با انتشار مستندی با عنوان «همه آنها را بکشید» در گفت وگو با شهرک نشینان صهیونیست موضوعاتی را مطرح کرده که نشان از توطئه شوم آنها برای نقل مکان به باریکه غزه و بیرون راندن فلسطینیان دارد. (جزییات بیشتر)

1

11:17 |‌تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان

1

11:14 |‌ منابع عبری زبان از حمله یک فرد مسلح در شهر اشغالی اسدود در جنوب فلسطین اشغالی و زخمی شدن 3 صهیونیست خبر دادند. عامل تیراندازی لباس ارتش رژیم صهیونیستی را به تن داشت.(جزییات بیشتر)

10:39 |‌تظاهرات گسترده زنان مراکشی در حمایت از غزه

1

09:40 |‌ ورود نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مصلای قبلی در مسجد الاقصی برای فراهم کردن شرایط تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به این مسجد مبارک

1

09:36 |‌ کشته شدن یک نظامی اسرائیلی در درگیری‌های غزه؛ منابع عبری زبان اعلام کردند یک نظامی اسرائیلی دیگر در درگیری با مقاومت فلسطین در شمال باریکه غزه کشته شده است.ارتش صهیونیستی خاطرنشان کرده که این نظامی از نیروهای گردان 932 بوده است.

09:31 |‌ یکی از اعضای هلال احمر فلسطین سحرگاه امروز (یکشنبه) در بیمارستان الامل در غرب خان یونس به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.(جزییات بیشتر)

09:07 |‌ گزارش العالم از تظاهرات همبستگی با غزه در شهرهای مختلف انگلیس(جزییات بیشتر)

1
08:07 |‌
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد امروز (یکشنبه) گزارش داد که پدافند هوایی ارتش این کشور حملات موشکی رژیم صهیونیستی را به اطراف دمشق دفع و بیشتر این موشک‌ها را منهدم کرده است.(جزییات بیشتر)

07:30 |‌حمله مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی
مقاومت

مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز با انتشار بیانیه‌ای از حمله پهپادی به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد.(جزییات بیشتر)

07:30 |‌حملات بامدادی سنگین حزب‌الله با ۶۰ موشک به جولان اشغالی

حزب الله

حزب الله لبنان بامداد امروز از شلیک بیش از ۶۰ موشک به پایگاه‌های نظامی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها در جولان اشغالی و اصابت دقیق آن خبر داد.(جزییات بیشتر)

07:15 |‌ تظاهرات بزرگ در تل‌آویو؛ معترضان خواستار توافق تبادل اسرا شدند
تظاهرات

ساکنان تل‌آویو برای تحت فشار قرار دادن کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای موافقت با توافق تبادل اسرا به خیابان‌ها آمدند.(جزییات بیشتر)


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها