جزئیات تازه از حمله تروریستی مسکو/آمار جانباختگان و مجروحان+عکس و فیلم

جزئیات تازه از حمله تروریستی مسکو/آمار جانباختگان و مجروحان+عکس و فیلم
يکشنبه 5 فروردين 1403 - 22:47

کمیته تحقیقات روسیه با انتشار تصاویری از متهمان اصلی حمله تروریستی شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه به تالار شهر کروکوس، اعلام کردند که تاکنون پیکر ۱۳۷ جانباخته این حادثه در صحنه عملیات پیدا شده است که سه نفر از آنها کودک هستند. در این حمله تروریستی آمار مجروحان نیز به 180 نفر افزایش یافت.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری تاس، این کمیته در گزارش عصر یکشنبه پنجم فروردین‌ماه افزود: بازرسی از صحنه جنایت و همچنین شناسایی اجساد جانباختگان ادامه دارد.

در این گزارش آمده است:‌ کمیته تحقیق خاطرنشان کرد که اقدامات تحقیقاتی در ارتباط با قربانیان و نیز آسیب‌دیدگان از این حادثه در حال انجام است.

کمیته تحقیقات روسیه همچنین اعلام کرد که کار برای تحویل وسایل شخصی، اسناد و خودرو برای افرادی که در روز حمله تروریستی در سالن کنسرت حضور داشتند، آغاز شده است.

1

تجهیزاتی که تروریست‌ها داشتند


بنا بر اعلام کمیته تحقیقات روسیه، دو قبضه اسلحه کلاشینکف، چهار مجموعه مهمات جنگی و بیش از ۵۰۰ گلوله و ۲۸ خشاب در محل حمله تروریستی کشف شد. در بازرسی از این مکان، هیچ آثاری از مین یا بمب‌گذاری یافته نشد.

بر این اساس، هنگامی که مظنونان در منطقه بریانسک بازداشت شدند، یک تپانچه ماکاروف و یک قبضه اسلحه کلاشینکف در خودروی آنها کشف و ضبط شد.

1
بازداشت دروغ‌پردازان در مسکو و سن‌پترزبورگ
گزارش رسانه‌های روسیه حاکی از آن است که دو فرد که روز یکشنبه همزمان با روز عزای ملی در این کشور، با ادعای وجود بمب در یک بازار و یک فروند هواپیما، باعث اختلال شده بودند، دستگیر شدند.

در سن پترزبورگ، ادعای دروغ فردی درباره وجود بمب در ساختمان بازار لندن مال، باعث تخلیه این بازار شد اما به دنبال نادرست بودن این ادعا، وی بازداشت شد.

در فرودگاه بین‌المللی شرمتیووا مسکو نیز ادعای زنی درباره همراه داشتن بمب باعث تأخیر در پرواز ایروان شد. وی نیز توسط پلیس بازداشت شد

تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۳۷ نفر و مجروح شدن ۱۵۴ نفر منجر شد. شاهدان عینی از حضور چهار تروریست سخن گفتند که بعدا گفته شد آنها مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن نیز همراه داشتند.
بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به این تالار حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در حالی که در حال فرار به سمت مرز اوکراین بود، در بریانسک متوقف و چهار تروریست بازداشت شدند.
با وجود آنکه رسانه‌ها و مقامات غربی، از گروه تروریستی داعش به عنوان عامل این حمله تروریستی یاد کرده و اوکراین را از دخالت در این عملیات تبرئه کرده‌اند، برخی مقام‌های مسکو ضمن تعجب از سرعت عمل غرب در شناسایی عوامل تروریستی بر تکمیل تحقیقات خود در این زمینه تأکید کرده‌اند.

1

تالار کروکوس مسکو پس از آواربرداری حمله تروریستی بازسازی می شود

شرکت مالک این مجموعه اعلام کرد که این تالار پس از عملیات آواربرداری ناشی از آتش سوزی و تحقیق درباره سطح خسارات، بازسازی خواهد شد.

برخی کارشناسان روس، زمان مورد نیاز برای اجرای عملیات بازسازی را یک و نیم تا دو سال تخمین زده‌اند.

یکی از مشکلات فراروی بازسازی این تالار، تأمین تجهیزات موسیقی آمریکایی است که با توجه به تحریم‌ها، ممکن است مشکلاتی در تهیه دوباره آنها وجود داشته باشد؛ در همین حال برخی کارشناسان روس گفته اند که شرکت‌های داخلی روس از عهده تأمین این تجهیزات با کیفیت مناسب برمی‌آیند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها