حماس: آمریکا شریک صهیونیست‌ها و مانع حصول توافق است

حماس: آمریکا شریک صهیونیست‌ها و مانع حصول توافق است
دوشنبه 6 فروردين 1403 - 18:21

عضو دفتر سیاسی حماس امروز (دوشنبه) آمریکا را شریک اصلی سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که اولویت ما توقف جنگ، ورود کمک ها به غزه و بازگشت آوارگان اسن. همچنین پیشنهاد مشخص ما بازسازی است و به آزادی اسیران آنگونه که اشغالگران تبلیغ می کنند، محدود نمی شود.

وی افزود: آمریکا میانجی گر نیست بلکه شریک اصلی، سیاسی و نظامی اشغالگران و حامی آنها است. دولت آمریکا عامل اساسی در متوقف سازی هر گونه توافق است.

بدران تاکید کرد: ما در راستای دفاع از حق مشروع خود به مقاومت علیه اشغالگران ادامه می دهیم و مواضع نتانیاهو برای ما اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: ما با اشغالگران مقابله می کنیم تا به استقلال کامل برسیم و این حق ما فلسطینیان طبق قوانین بین المللی است. ما به نمایندگی از ملت فلسطین مذاکره می کنیم و به موضوعاتی که مربوط به رهبران حماس است نمی پردازیم.

بدران با بیان اینکه نتانیاهو تلفات واقعی و تعداد کشته و اهداف سیاسی شکست خورده را به اسرائیلی ها بگوید، اظهار داشت: نتانیاهو به دنبال توافق نیست بلکه خانواده های اسیران اسرائیلی را گول می زند و به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست سیاسی و امنیتی خود است.

وی افزود: مساله تعداد اسیران نیست بلکه به مخالفت اشغالگران با دادن تضمین به میانجی گران در موضوعاتی است که به زندگی مردم در غزه مربوط است.

وی تاکید کرد که «با پایداری ملت و مقاومت فلسطین و نیز تداوم فشار بین المللی بر نتانیاهو و کابینه او، تل آویو در موضع ضعف قرار دارد.»

ایرنا

پربیننده ترین خبرها