یدیعوت احارانوت: واشنگتن به توانایی ارتش «اسرائیل» برای کنترل آوارگان رفح باور ندارد

یدیعوت احارانوت: واشنگتن به توانایی ارتش «اسرائیل» برای کنترل آوارگان رفح باور ندارد
جمعه 10 فروردين 1403 - 16:39

روزنامه یدیعوت احارانوت نوشت که از نظر دولت بایدن، ارتش «اسرائیل» توانایی لازم را برای جابه‌جایی و استقرار آوارگان رفح ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه یدیعوت احارانوت نوشت که در جریان سفر اخیر یو آو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل به واشنگتن، مقامات آمریکا به تندی از این رژیم انتقاد کرده‌اند.

یوآو گالانت یکشنبه 24 مارس به آمریکا رفت تا ضمن دریافت هرچه بیشتر سلاح از واشنگتن، دولت بایدن را با عملیات زمینی در رفح همراه کند.

این روزنامه با بیان اینکه فضای حاکم بر این دیدار حاوی عبارت‌های تند علیه اسرائیل بود؛ افزود: «به اعتقاد دولت بایدن، دست و پای نتانیاهو یا از لحاظ اداری بسته است یا اینکه او واقعا قصدی برای انجام کار درست ندارد».

یدیعوت احارانوت نوشت: «واشنگتن اعتماد خود را به اینکه اسرائیل بتواند دست به یک عملیات پیچیده در رفح بزند و هزاران آواره را جا‌به‌جا کند، از دست داده است».همچنین یک مقام آمریکایی نیز به این روزنامه گفت: «دولتی که نمی‌تواند 50 کامیون حامل مواد غذایی را به سلامت به شمال غزه برساند، هرگز توانایی جا‌به‌جایی و استقرار حدود یک میلیون نفر را نخواهد داشت».

در این راستا دولت آمریکا روز دوشنبه به قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه رأی ممتنع داد و مانع تصویب آن نشد؛ به نشانۀ اعتراض به این اقدام آمریکا، نخست وزیر اسرائیل نیز سفر از قبل پیش‌بینی شده یک هیئت بلندپایه اسرائیلی به واشنگتن را لغو کرد.

با این حال یوآو گالانت در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از ملاقات با وزیر دفاع آمریکا و رئیس سازمان سیا گفت که اسرائیل و آمریکا در ٩٩ درصد موارد با یکدیگر منافع مشترک دارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها