یونیسف خبر داد: شهادت قریب به 14 هزار کودک فلسطینی

یونیسف خبر داد: شهادت قریب به 14 هزار کودک فلسطینی
جمعه 10 فروردين 1403 - 21:28

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد تا کنون قریب به 14 هزار کودک قربانی جنگ رژیم صهیونیستی در باریکه غزه شده اند.

العالم - آمریکا

صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف ، به فاصله ساعاتی از صدور قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس در غزه، با استناد به گزارش های مختلف منتشر شده درباره کشته و زخمی شدن دهها کودک در شبانه روز اعلام کرد از زمان آغاز جنگ غزه تا کنون 13 هزار و 750 کودک فلسطینی کشته شده اند.

به گزارش الاهرام، یونیسف شب گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد علی‌رغم تصویب قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده است، نیروهای اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) به عملیات نظامی خود در سراسر غزه ادامه می دهند و این امر منجر به وارد آمدن تلفات به غیرنظامیان و آواره شدن بسیاری از آنان و تخریب خانه‌ها و سایر زیرساخت های شهری شده است.

همچنین روز گذشته دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 1.1 میلیون نفر در غزه در سطح شدید ناامنی غذایی قرار دارند.

سازمان ملل تاکید کرد که موانع دسترسی به کمک ها همچنان پابرجاست و زمان رو به اتمام است.

این سازمان خاطرنشان کرد که هیچ جایگزینی برای ارسال کمک‌های زمینی برای نجات جان انسان ها، به ویژه در شمال باریکه غزه وجود ندارد.

این در حالی ست که روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل با گذشت بیش از 5 ماه از جنگ رژیم صهیونیستی، برای اولین بار قطع نامه ای را تصویب کرد که در آن بر «آتش بس فوری» در غزه تأکید شده است.

در این قطع‌نامه که توسط اعضای غیر دائم شورای امنیت ارائه شده، بر نیاز به افزایش ارسال کمک‌ها به باریکه غزه و برطرف شدن همه موانع در این زمینه تأکید شده است.

میدل ایست نیوز

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها