ستاد عملیات مشترک عراق: نیازی به نیروهای بین‌المللی پرتعداد نداریم

ستاد عملیات مشترک عراق: نیازی به نیروهای بین‌المللی پرتعداد نداریم
يکشنبه 12 فروردين 1403 - 18:08

معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق با بیان اینکه دور سوم گفتگوهای امنیتی بغداد و ائتلاف بین‌المللی پایان یافته است، اظهار داشت که عراق نیازی به ادامه حضور نیروهای بین‌المللی پرتعداد ندارد.

العالم _ عراق

قیس المحمداوی با بیان اینکه سه کمیته امنیتی موضوع پایان حضور نیروهای ائتلاف در عراق را بررسی می‌کنند، گفت: این کمیته‌ها بر ارزیابی مخفیگاه‌های باقی‌مانده داعش، ایجاد قابلیت‌ها و آماده‌سازی سلاح‌ها و ارزیابی وضعیت عملیات، فعالیت می‌کنند. فرماندهان امنیتی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین‌المللی، چشم‌اندازی برای توسعه نیروی هوایی، پدافند هوایی و اطلاعات دقیق به منظور پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین‌المللی به نخست‌وزیر که فرماندهی کل قوا است، ارائه خواهند کرد.

معاون فرماندهی مشترک عراق اظهار داشت: عراق ممکن است به همکاری امنیتی و اطلاعاتی با ائتلاف بین‌المللی و پیوستن به سیستم ضدتروریسم بین المللی نیاز داشته باشد و بر این اساس، به سوی امضای موافقت‌نامه‌های امنیتی دوجانبه با کشورهای عضو ائتلاف اقدام خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که چندی قبل آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در عراق طی مصاحبه با خبرگزاری رویترز اظهار داشت که فعالیت ائتلاف بین‌المللی برای شکست کامل گروه تروریستی داعش در عراق هنوز پایان نیافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها