یونیسف: جهان تنها نظاره‌گر رنج و گرسنگی کودکان غزه است

یونیسف: جهان تنها نظاره‌گر رنج و گرسنگی کودکان غزه است
يکشنبه 12 فروردين 1403 - 21:38

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) هشدار داد کودکان غزه، همچنان از پیامدهای وحشتناک جنگ و گرسنگی رنج می‌برند و جهان فقط نظاره‌گر وضعیت آنهاست.

العالم - آمریکا

به نقل از تارنمای العربی الجدید، «جیمز الدر» سخنگوی یونیسف در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنوز آتش‌بس در غزه برقرار نشده است و کودکان این منطقه همچنان با آسیب‌ها و پیامدهای وحشتناک جنگ و گرسنگی مواجه هستند. این در حالی است که جهانیان فقط به نظاره ایستانده اند.

الدر تأکید کرد: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود.

یونیسف به تازگی در گزارشی اعلام کرده بود کودکان غزه به آرامی و در مقابل دیدگان جهانیان جان می‌سپارند و زندگی هزاران کودک و شیرخوار نوار غزه، به اقدام فوری برای نجات آنها وابسته است.

این نهاد امدادرسان بین المللی تأکید کرد: به احتمال زیاد، شمار بیشتری از کودکان غزه در بیمارستان‌های اندکی که همچنان فعال مانده اند برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. این در حالی است که کودکان در شمال غزه، به طور کامل از دریافت هرگونه خدمات بهداشتی و درمانی محروم هستند.

بررسی های یونیسف و سازمان جهانی غذا در شمال غزه در ژانویه (دی/ بهمن) گذشته نشان می‌دهد حدود ۱۶ درصد از کودکان این منطقه با سوء تغذیه بسیار شدید مواجه هستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها