در سالگرد "روز زمین"؛

تونسی‌ها بر عهد خود در دفاع از ملت فلسطین تأکید کردند

دوشنبه 13 فروردين 1403 - 16:01

مردم تونس در تظاهراتی، که در سالگرد "روز زمین" برگزار کردند، بر عهد خود در دفاع از ملت فلسطین تأکید کرده و خواستار اخراج سفرای کشورهایی شدند که با رژیم اشغالگر در جنایات نسل‌کشی در باریکه غزه تبانی می‌‌کنند.

العالم- فلسطین اشغالی

در حالی‌که جنگ غزه وارد هفتمین ماه خود می‌شود تبانی برخی رژیم‌های عربی با اشغالگران در محاصره و گرسنگی شهروندان در این باریکه، خشم ملت‌های اسلامی را برانگیخته است.

در همین راستا، تونسی‌ها در تظاهراتی، که به مناسبت سالگرد روز زمین برگزار شد، اخراج سفرای کشورهایی را خواستار شدند که با رژیم اشغالگر در جنایات نسل‌کشی در باریکه غزه تبانی می‌‌کنند.

تونسی‌ها تأکید کردند که از مبارزه به خاطر فلسطین دست برنمی‌دارند.

"زهیر حمدی" دبیر کل حزب "جریان مردمی"( التیار الشعبی) در گفت‌وگو با تلویزیون العالم گفت: رژیم‌های عربی شریک جنگ علیه ملت فلسطین و شریک کشتار و گرسنگی ملت فلسطین هستند چه با تبانی و چه از طریق شراکت با رژیم اشغالگر.

نظامیان اسرائیل در ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ تظاهرات فلسطینیان که در اعتراض به سیاست مصادره اراضی عربی در مناطق الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی برگزار شده بود را سرکوب کردند. در این تظاهرات که دو روز ادامه داشت، ۶ فلسطینی ساکن مناطق مذکوربه شهید و صدهاتن زخمی شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها